۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۳۱
کد خبر: 83264317
T T
۰ نفر

تثبیت اشتغال از مولفه های مهم تحقق رونق تولید است

۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۳۱
کد خبر: 83264317
تثبیت اشتغال از مولفه های مهم تحقق رونق تولید است

قم - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای رونق تولید مولفه های مختلفی وجود كه حفظ واحدهای صنعتی موجود به منظور تثبیت نرخ اشتغال از مهمترین آن به شمار می آید.

محمود سیجانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تامین مواد اولیه واحدها نیز بویژه در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی دشمن از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی یادآور شد: برخی از مواد اولیه محصول كارخانه های خارجی است‌ كه باید با سرعت بخشیدن در ثبت سفارش ها و تامین به موقع ارز و ترخیص در اسرع وقت از گمرك آن را به واحدها برسانیم.
سیجانی همچنین كمبود تسهیلات بانكی را نیز در موضوع رونق تولید حائز اهمیت دانست و گفت: برخی واحدها به دلیل گرانی مواد اولیه و لوازم تولید با كمبود نقدینگی مواجه شدند، از این رو بانك ها باید با اتكا به مقررات جدید و همچنین كنار گذاشتن قید و بندها واحدهای تولیدی را حمایت كنند.
مسئول دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم گفت: در شرایط جنگ اقتصادی قوانین و مقررات گذشته كار ساز نیست و باید با یك نگرش، ایده و روحیه جدید قانون را برای تامین به موقع تسهیلات و نقدینگی واحدهای تولیدی تغییر دهیم.
وی موضوع قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: چشم پوشی از بدهی ها و جرایم مالیاتی واحدهای تولیدی در شرایط تحریم اقتصادی ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد.
وی جذب سرمایه گذاری ها را از اساسی ترین اقدام ها در ارتباط با رونق تولید دانست و یادآور شد: در موضوع زنجیره تولید برغم شرایط خوبی كه در كالاهای مصرفی داریم ولی ضعف موجود در خصوص كالاهای واسطه ای و مواد اولیه غیر قابل انكار است كه باید تقویت شود‌ تا كشور را از معضل عدم تامین این مواد به دلیل تحریم ها خلاص كنیم.
وی با بیان اینكه دستگاه های اجرایی به تولید رویكرد ویژه داشته باشند و برای تكمیل طرح های نیمه تمام بكوشند، اضافه كرد: در مقطعی به علت واردات برخی كالاها برخی واحدها تعطیل شدند، و نامگذاری سال رونق تولید فضای خوبی را برای احیای این واحدها فراهم كرده است.
در پیام نوروزی سال 98 مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اشتغال پایدار تاكید شده و ایشان سال جدید را به عنوان سال رونق تولید نامگذاری كردند.
7403/ 6133/