۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳
کد خبر: 83256515
T T
۰ نفر

رانش زمین در مینودشت به 400 خانه روستایی خسارت زد

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۳
کد خبر: 83256515
رانش زمین در مینودشت به 400 خانه روستایی خسارت زد

گنبدكاووس - ایرنا - فرماندار مینودشت با بیان اینكه رانش زمین در برخی روستاهای این شهرستان واقع در شرق گلستان باعث تخریب 400 خانه روستایی شده است، خاطرنشان كرد: با وجود تخریب منازل روستایی، رانش زمین تلفات جانی نداشته است.

سیدرضا طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براثر بارش های سنگینی كه از روزهای پایانی سال گذشته در منطقه آغاز شده و به تناوب تا شب گذشته در منطقه ادامه داشته است، زمین های كوهستانی شهرستان مینودشت دچار سستی شدند و این امر به رانش زمین منجر شده است.
فرماندار مینودشت افزود: این رانش ها در 14 روستای بخش كوهستانی به 400 واحد مسكونی روستایی خسارت وارد كرده است و در برخی نقاط حتی باعث تخریب كلی منازل شده است.
وی گفت: از جمله روستاهایی كه رانش بیشتری دارند می توان به قلعه قافه پایین و بالا، زندان چال، بلم جرك و ترسه اشاره كرد كه نسبت به بقیه روستاها خسارت بیشتری دیده اند.
فرماندار مینودشت خطر رانش در روستاهای منطقه را بسیار جدی ذكر كرد و گفت: از ساكنان 14 روستای در معرض خطر رانش خواسته شده با جدی گرفتن مسئله، نسبت به تخلیه و اسكان در نقاطی كه از سوی آموزش و پرورش و هلال احمر در نظر شده، اقدام كنند تا عملیات مستحكم سازی انجام شود.
وی تصریح كرد: این رانش ها تنها به منازل روستایی خسارت نزده و در برخی نقاط باعث تخریب جاده های بین روستایی این شهرستان نیز شده است كه جاده مواصلاتی روستای ساسنگ یكی از این مسیرها می باشد.
شهرستان 86 هزار نفری مینودشت در شرق گلستان قرار دارد.
9433/1860
۰ نفر