۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۲۴
کد خبر: 83255724
T T
۰ نفر
83 تیم امدادی تا روز پنجشنبه در خراسان جنوبی آماده باش هستند

بیرجند - ایرنا - مدیركل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر مبنای اخطارها و هشدارهای هواشناسی 83 تیم عملیاتی و امدادی با دستور استاندار خراسان جنوبی تا روز پنجشنبه در این استان آماده باش كامل هستند.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: باران هایی كه از شب گذشته در غرب استان شروع شد، در شهرستان طبس موجب روان آب شد اما تا این لحظه خسارتی گزارش نشده است.
وی افزود: بر اثر طغیان رودخانه مسیر عشق آباد به بردسكن برای مدتی مسدود شد اما به خاطر رفاه حال مسافران محور جایگزین از مسیر ده محمد به بشرویه مشخص شد تا مسافران معطل نباشند.
مدیركل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با تاكید بر جدی گرفتن هشدارها و اخطارهای هواشناسی گفت: بهار امسال بارندگی های خوبی به خصوص در فروردین و اردیبهشت پیش رو است كه به خاطر ماهیت رگباری باید به نكات ایمنی توجه و پیشگیری شود.
وی با بیان اینكه در زمان بارندگی مردم نباید در مسیر رودخانه ها باشند اظهار داشت: رعایت نكات ایمنی باعث كاهش خسارت ها در زمان بارندگی می شود.
فعالیت سامانه بارشی جدید كه از دیروز (دوشنبه) به صورت وزش باد و بارش رگباری باران در برخی نقاط خراسان جنوبی آغاز شد، طبق پیش بینی هواشناسی تا اواخر هفته جاری ادامه دارد.
خراسان جنوبی با 6 استان كشور همجوار و مسیر عبوری به سمت مشهد مقدس است.
بارندگی های سیل آسا در روزهای اخیر از جمله در استان های مازندران، گلستان، فارس، كهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، خراسان رضوی، كرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و بوشهر سیل به راه انداخت و خسارات سنگین بر جا گذاشت.
پلیس راهور ناجا بار دیگر امروز (سه شنبه) با اشاره به اوضاع جوی از مردم خواست از سفرهای غیرضروری خودداری كنند.
9893*3028