۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۵۰
کد خبر: 83254164
T T
۰ نفر

روستای كندسكوه گالیكش گلستان در محاصره برف است

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۵۰
کد خبر: 83254164
روستای كندسكوه گالیكش گلستان در محاصره برف است

گنبدكاوس- ایرنا- فرماندار گالیكش اعلام كرد: روستاییان روستای كندسكوه از بخش لووه این شهرستان در شرق گلستان همچنان در محاصره برف قرار دارند.

حسین مایلی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: از نخستین روز سالجاری كه بارش باران و برف سنگین موجب بسته شدن راه های كوهستانی 11 روستا از بخش مركزی و پنج روستا از بخش لووه شد، تلاش برای بازگشایی راه ها آغاز و تا روز گذشته كلیه راه ها به جز راه كندسكوه بازگشایی شد.
وی افزود: 18 كیلومتر از این راه كه غیربرفی بوده تا دیروز بازگشایی شد و تلاش برای بازگشایی پنج كیلومتر دیگر كه پوشیده از برف به ارتفاع حدود یك متر است، از صبح امروز (دوشنبه) آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
فرماندار گالیكش با اشاره به قطع جریان برق این روستا گفت: علاوه بر رفع مشكل قطع برق كه براثر شكستن تیرهای مسیر رخ داده بود، ارسال مواد غذایی از مسیر تنگراه به 18 خانوار ساكن در روستای كندسكوه به طور پیاده انجام شده است.
رییس ستاد بحران این شهرستان علت عمده طولانی شدن بازگشایی راه ها را تكرار رانش ها پس از هر بازگشایی، كمبود ماشین آلات راهداری و فقدان راهدارخانه در مسیر جاده روستای پنو و نیز راه های روستایی است كه در ادامه به استان های سمنان و خراسان شمالی منتهی می شوند.
رئیس اداره راه و شهرسازی دو شهرستان مینودشت و گالیكش نیز از بازگشایی تمامی راه های شهرستان مینودشت به جز سه روستای یكه سور، ریگ چشمه و لوّلوم خبر داد.
سیدرمضان علی میرزایی افزود: سیل اخیر بیش از 50 درصد از راه های روستایی این دو شهرستان را تخریب كرده و بیش از یك هزار و 500 میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.
شهرستان گالیكش با بیش از 63 هزار جمعیت در شرق گلستان واقع است.
7481/1860
۰ نفر