۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۱۹
کد خبر: 83247899
T T
۰ نفر
مركز آموزشي و پژوهشي صنعت آب و برق كهگيلويه و بويراحمد افتتاح شد

ياسوج- ايرنا- با حضور مسئولان استاني مركز آموزشي و پژوهشي صنعت آب و برق با هدف آموزش كاركنان وزارت نيرو در ياسوج مركز كهگيلويه و بويراحمد افتتاح شد.

به گزارش ايرنا، عزيز فيلي معاون امور عمراني استاندار كهگيلويه و بويراحمد روز دوشنبه در اين آئين گفت: كمبود اين واحد آموزشي در استان احساس مي‌شد و اين مركز مي‌تواند زمينه‌ ارتباط بين صنعت و دانشگاه را فراهم كند.
رئيس مجتمع آموزشي و پژوهشي منطقه جنوب كشور نيز در مراسم افتتاحيه اين مركز گفت: چهار شركت تابعه آب و فاضلاب شهري، روستايي، شركت توزيع برق و اداره كل امور آب استان دوره هاي كوتاه مدت و بلند مدت خود را بصورت تخصصي در اين مركز برگزار مي كنند.
مهرداد حيدري اظهار داشت: 50 هزار نفر ساعت حداقل ظرفيت آموزشي كاركنان صنعت آب و برق استان است.
وي افزود: در حال حاضر حداقل ظرفيت آموزشي پوشش داده شده 17.5 درصد است كه با افتتاح اين واحد در سال آينده به 50 درصد ارتقا مي بايد.
حيدري بيان كرد: 2 ماموريت اصلي اين مركز، آموزش كاركنان طبق استانداردهاي وزارت نيرو و نيز برقراري ارتباط بين اساتيد دانشگاهي و شركت هاي آب و برق استان است.
وي تصريح كرد: علاوه بر رشد و ارتقاي كاركنان صنعت آب و برق استان مي توان نخبگان، اساتيد و دانشجويان را جذب اين مركزآموزشي و پژوهشي كرد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين آيين افتتاحيه گفت: با شروع به كار اين نمايندگي بيشتر دوره هاي آموزشي در حوزه هاي مختلف اداري و غيراداري رشد خواهد كرد.
راهزادي افزود: صرفه جويي در وقت، پيشگيري از خطرات احتمالي جاده اي، سرعت بخشي به برگزاري دوره هاي مختلف آموزشي و ايجاد اشتغال از مهمترين فوايد راه اندازي اين دفتر در ياسوج است.
وي با اشاره به اينكه شركت هاي تابعه وزارت نيرو در كهگيلويه و بويراحمد براي شروع به كار اين دفتر در ياسوج آمادگي دارند، بيان كرد: راه اندازي اين مركز آموزشي و پژوهشي مي تواند گام بلندي براي توسعه استان در آينده ايجاد كند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: از سال هاي قبل تاكنون براي برگزاري دوره هاي آموزشي، شركت هاي تابعه وزارت نيرو مجبور به حضور در شيراز و يا استان هاي همجوار ديگر بودند.
راهزادي عنوان كرد: آموزش ركن اصلي يك شغل محسوب مي شود و كار اصلي اين مجتمع، ارائه آموزش هاي نوين و منظم به فراگيران است.
وي با اشاره به استفاده از جوانان براي برگزاري دوره هاي آموزشي، يادآور شد: اين مركز آموزشي و پژوهشي توان برگزاري دوره هاي مختلف براي ساير دستگاه هاي اجرايي و شركت هاي خدمات رسان و نيز بخش خصوصي را دارد.
مديرعامل آبفاي شهري كهگيلويه و بويراحمد نيز با اشاره به وجود 2 مجتمع بزرگ آموزشي فارس و خوزستان و سختي گرفتن مجوز، گفت: با رايزني هاي استاندار و نمايندگان كهگيلويه و بويراحمد مجوز اين واحد آموزشي به طور ويژه از وزير نيرو گرفته شد.
سيد علي لدني‌نژاد افزود: انتظار مي رود با تلاش بيشتر اين مركز به مجتمع آموزش عالي ارتقا يابد.
شركت‌هاي تابعه و وابسته وزارت نيرو در كهگيلويه و بويراحمد آب منطقه‌اي ، توزيع نيروي برق استان، آب و فاضلاب شهري و آب و فاضلاب روستايي استان است كه در حيطه وظايف محوله از سوي وزارت نيرو در امر خدمت رساني به مردم فعاليت مي‌ كنند.
استان كهگيلويه و بويراحمد با جمعيتي حدود 723 هزار نفر جمعيت داراي هشت شهرستان ، 17 بخش و يكهزار و 670 روستاي داراي سكنه در جنوب غربي ايران واقع شده است.
/6110/9928