۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۲۳:۴۹
کد خبر: 83245765
T T
۰ نفر
نويد گره گشايي از مشكل كارخانه آزمايش مرودشت داده شد

شيراز- ايرنا- فرماندار شهرستان مرودشت گفت: با توجه به تهاتر صورت گرفته و پرداخت بدهي هاي كارخانه آزمايش، اين واحد صنعتي مستقر دراين شهرستان در سال 98 فعال خواهد شد.

به گزارش ايرنا، رهام پيكري شنبه در نشست فرمانداران استان با استاندار فارس افزود: اين كارخانه در سال آينده با اشتغالزايي براي 2 هزار نفر فعال خواهد شد.
فرماندار شهرستان مرودشت در بخش ديگري از سخنان خود گفت: در اين شهرستان مشكل توزيع حامل هاي انرژي وجود دارد كه اميد است اين مشكل نيز با تدبير استادار فارس برطرف شود.
شركت كارخانه هاي صنعتي آزمايش (سهامي عام) در 16 اسفند سال 1337 خورشيدي در اداره ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي تهران با هدف توليد لوازم خانگي تاسيس شد و از ابتداي سال 1338 فعاليت خود را به صورت رسمي در دو واحد تهران و مرودشت آغاز كرد.
توليدات اين شركت بر اساس پروانه هاي بهره برداري، انواع كولر آبي، بخاري گازي، آبگرمكن گازي، هواساز و هوا كش هاي صنعتي در واحد تهران و انواع يخچال، فريزر، يخچال فريزر، لباسشويي در واحد مرودشت است.
كارخانه آزمايش مرودشت پس از واگذاري به بخش خصوصي از سال 1388 و به دليل اين كه توليدات آن مطابق نيازهاي مصرف كننده ساخته نمي شد در بازار مصرف دچار بحران شد.
اوج نابساماني اين كارخانه از اوايل سال 1391 به دليل ناتواني در پرداخت حقوق كارگران نمود يافت و كارگران اين واحد توليدي ظرف اين مدت اعتراض خود را به صورت تجمع و مكاتبه با مسوولان ذي ربط بيان كردند.
رئيس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خردادماه 1395 با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي احياي واحدهاي صنعتي تعطيل شده در استان گفت: به عنوان نمونه، كارخانه آزمايش مرودشت كه روزگاري با يك هزار و 500 نفر كارگر فعاليت مي كرد، در شرايطي كه تعطيل بود به دولت يازدهم به ارث رسيد و براي گره گشايي از مشكلات اين كارخانه، چند بار وزير صنعت، معدن و تجارت به شكل حضور در كارخانه و يا جلسه هاي مختلف وارد عمل شد.
علي همتي در آن مقطع زماني گفت: اين واحد توليدي در نتيجه اين تلاش ها با افزون بر 70 كارگر در حال فعاليت است؛ البته ما از اين شيوه ادامه حيات اين كارخانه رضايت نداريم.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 كيلومتري شمال شيراز واقع شده است.
ع پ / 2027