۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۱۷
کد خبر: 83245092
T T
۰ نفر
حناچي: تجهيزات سيگنالينگ خط 7 مترو زمان پسابرجام خريداري شد

تهران- ايرنا– شهردار تهران گفت: تجهيزات سيگنالينگ خط 7 مترو زمان پسابرجام خريداري و در دوران تحريم توسط جوانان كشور نصب شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، پيروز حناچي روز شنبه در آئين بهره برداري از 7 و نيم كيلومتر از خط 7 متروي تهران افزود: در دوران تحريم شركتي كه از آن تجهيزات خريداري شده بود حاضر به نصب آنها نبود كه اين كار به دستان توانمند متخصصان جوان داخل كشور انجام شد.
وي با بيان اينكه اين كار نمونه اي از تبديل تهديدها به فرصت بود، خاطرنشان كرد: هرچند تحريم ها ناجوانمردانه است، اما به واسطه خود باوري نيروهاي جوان توانستيم تحريم را به فرصت تبديل كنيم.
حناچي با بيان اينكه بسياري از زيرساخت ها از جمله سيگنالينگ خطوط مترو آماده است، به حادثه قطار سمنان اشاره و تصريح كرد: اين حادثه به دليل بي توجهي به سيستم سيگنالينگ و خاموش كردن آن رخ داد.
شهردار تهران گفت: موضوع مترو بحث حاكميتي است كه بايد تلاش كنيم از اين سرمايه گذاري بزرگ بهره برداري لازم را داشته باشيم.
وي با اشاره به اينكه در بسياري از شهرهاي جهان يك خط دايره اي مترو وجود دارد كه كل شهر را پوشش مي هد، ادامه داد: در پايتخت اين خط در نظر گرفته نشد اما در طراحي هاي جديد اين خلا پر شد.
حناچي با بيان اينكه چهار خط جديد مترو در طراحي هاي جديد در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: با طراحي خطوط جديد مناطق كم برخوردار و برخوردار به يكديگر متصل مي شوند كه اين امر موجب افزايش حجم سرمايه گذاري و اجراي عدالت اجتماعي خواهد شد.
شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به كاهش آلودگي هواي پايتخت ادامه داد: هرچند نزولات جوي امسال وضعيت بهتري داشت، اما مقايسه نقطه به نقطه ساعات اوج نشان مي دهد كه فقط موضوع آلودگي نقش نداشته و مسائل ديگري مانند مديريت ترافيك و معاينه فني در اين زمينه موثر بوده است كه بايد اين مسير دنبال شود.
وي اضافه كرد: بر اساس اعلام دفتر نمايندگي سازمان ملل متحد سال 96، علاوه بر روزهاي تعطيل شده بر اساس استانداردهاي اين دفتر 15 روز ديگر بايد تعطيل مي شد اما امسال بر اساس همين استانداردها هيچ روزي تعطيل اعلام نشد.
تهرام/9353//1348
۰ نفر