۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۱۹
کد خبر: 83244454
T T
۰ نفر
امام جمعه كیش خواستار احیای جشنها و اعیاد اسلامی شد

كیش - ایرنا - امام جمعه كیش برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، بوِیژه استفاده از مواد منفجره و پریدن از روی آتش را خرافه دانست و مردم را به برگزاری جشنها و اعیاد اسلامی و معنوی تشویق كرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین' احمد حسن زاده' درخطبه های نمازجمعه این هفته كیش افزود: برخی رفتارها كه با عنوان سنت چهار شنبه در كشور باب شده است در واقع عاداتی ناپسند است كه با عقل و منطق سازگار نیست.
وی با اشاره به اینكه اینگونه عادات خطرآفرین، ظلم به مردم ایران است گفت: آیین چهارشنبه سوری و رفتارهای مضری كه تحت این عنوان انجام می شود، سندیت ندارد و در كتیبه های دورانهای مختلف تاریخی از جمله هخامنشی، ساسانی و اشكانی به آن اشاره نشده، لذا از این عادات ناپسند باید پرهیز كرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در ادامه سخنان خود ولادت مبارك امیر مؤمنان حضرت علی (ع ) و امام محمدتقی' جواد الائمه '(ع ) را تبریك گفت و افزود: ساده زیستی از شاخصه های و ویژگیهای مولای متقیان بود.
وی اضافه كرد: ساده زیستی در دوران حكومت امام علی (ع ) به عنوان یك ارزش مطرح و مورد تاكید قرار داشت و ایشان همواره مسئولان را به ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی دعوت می كردند.
امام جمعه كیش با اشاره به اینكه امروز ساده زیستی كمتر دیده می شود تاكید كرد: مدیران اسلامی باید ساده زیستی را سرلوحه امور قرار دهند و مانند عامه مردم زندگی كنند.
امام جمعه كیش در ادامه سخنان خود با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار به عنوان بالاترین نشان جمهوری اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب به سردار 'قاسم سلیمانی، از شخصیت این سردار بزرگ به عنوان افتخار جهان تشیع و محور مقاومت
تجلیل كرد.
1339