۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۱۲
کد خبر: 83242728
T T
۰ نفر
ارزش های دفاع مقدس و مدافعان حرم كهنه نمی شوند

اهواز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تجلیل از شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم بیان كرد: ارزش های الهی دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت(ع) نه تنها با گذشت زمان كهنه نمی شود بلكه شاهد رویش های آن در جامعه هستیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدا... حاجی صادقی روز چهارشنبه در یادواره 239 شهید طلبه و روحانی خوزستان در مسجد اعظم اهواز، برپایی آیین های گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را نشانه زنده بودن ارزش های شهدا دانست و افزود: وجود جوانان با اخلاص و روحیه شهادت طلبی در جامعه گواه این مطلب است كه راه پرافتخار شهدا كور شدنی نیست و گذشت زمان نمی تواند خدشه ای بر عظمت شهدا و راهی را كه انتخاب كرده اند، وارد كند.
وی ادامه داد: اگر 100 سال بگذرد دفاع مقدس زنده است؛ حركت كاروان های راهیان نور از ایران و بسیاری از كشورهای جهان به مناطق عملیاتی دوران جنگ تحمیلی دلیل دیگری بر زنده بودن شهدا و راه پرافتخار آنان است.
حجت الاسلام حاجی صادقی با تجلیل از شهدای روحانی و طلبه كشور و خوزستان كه در جریان هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع)، كه همواره در صف مقدم نبرد با دشمن بوده اند افزود: اگر این جانفشانی ها و ایثارگری ها نبود دشمن به اهداف خود می رسید.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینكه امروز ماهیت دفاع تغییر كرده و دشمن در جبهه های نرم و فرهنگی در حال نبرد با ما است گفت:حوزه های علمیه ، دانشگاه ها و مدارس ما در نوك این دفاع هستند.
حجت الاسلام حاجی صادقی خطاب به دشمن و جبهه استكبار كه با همه توان وارد نبرد نرم با اسلام و امت اسلامی شده افزود: ما سر و دست می دهیم ولی دین خود را نمی دهیم همانگونه كه امام حسین(ع) و یاران آن حضرت خود را فدا كردند ولی اسلام را زنده نگه داشتند.
وی در تجلیل از شهدا بیان كرد: شهید نه فقط زنده است بلكه حیات طیبه است و نقش احیاگری دارد و مدام به جامه حیات می بخشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استناد به آیات الهی و روایات رسیده از امامان معصوم (ع) ادامه داد: شهدا ناكام نیستند بلكه به كامیابی الهی رسیده اند. ما به بركت خون شهدا زنده هستیم از این رو ما مدیون شهدا و خانواده های معظم آنان هستیم.
وی در ادامه به 40 سالگی انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم حیات انقلاب اشاره كرد و افزود: انقلاب اسلامی فراز و نشیب داشته ولی هیچگاه عقبگرد یا توقف نداشته است.

** خدمت به مردم ، مبارزه با استكبار جهانی است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین كه جمعی زیادی از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه خوزستان و قشرهای مختلف مردم ، خانواده های شهدا و امام جمعه موقت اهواز حضور داشتند گفت: خدمت به مردم و این ملت عزیز عین مبارزه با استكبار جهانی است.
حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه بر رفع مشكلات معیشتی و اقتصادی مردم با استفاده از ظرفیت های عظیم داخلی تاكید كرد و افزود:اگر از ظرفیت های داخلی استفاده كنیم می توانیم بسیاری از مشكلات كشور در بخش اشتغال را حل كنیم.
پخش كلیپ ، مداحی و رونمایی از كتاب 'میهمان دمشق' كه به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان منتشر شده از دیگر بخش های این یادواره بود.
6065/ 6037
۰ نفر