۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۷
کد خبر: 83230022
T T
۰ نفر
شهيد ادهم: رهبري تبلور مكتب تشيع است

سمنان- ايرنا- شهيد علي اكبر ادهم در بخشي از وصيت نامه خود، خطاب به ملت ايران اظهار داشت: امام خميني (ره) تبلور عيني مكتب تشيع و شهيدان گلگون كفن انقلاب اسلامي تجلي و تبلور حيثيت، عزّت و شرف كشور هستند.

به گزارش ايرنا، شهيد ادهم فرزند دوم حسينعلي در پانزدهم دي سال 1340 در شهرستان سرخه در خانواده اي ديندار و پايبند به احكام اسلامي چشم به جهان گشود.
وي دوره‌هايي ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان را در زادگاه خود شهرستان سرخه گذراند و در رشته فرهنگ و ادب ديپلم گرفت.
شهيد ادهم در كنكور تربيت معلم در سال 1358 شركت كرد و در بين هشتصد شركت كننده نفر اول شد، ولي چون قبل از كنكور به عضويت سپاه در آمد، از ادامه‌ي تحصيل انصراف داد.
اين شهيد بزرگوار براي اولين بار، در اوايل سال 1361 به عنوان سپاهي براي دفاع از اين مرز و بوم از طريق سپاه سرخه تيپ17علي ابن ابيطالبب(ع) به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل اعزام شد.
اين شهيد والامقام در مدت حدود سه ماه و هشت روز حضور در جبهه هاي جنگ به عنوان فرمانده دسته براي دفاع از كشور و حفظ نظام جمهوري اسلامي ايران ايفاي نقش كرد.
وي سرانجام در بيست و سوم تير سال 1362 در عمليات رمضان در يكي از مناطق استان خوزستان در اثر اصابت تركش به پهلو به مقام بلند شهادت نائل گشت.
شهيد ادهم يكي از شهيدان استان سمنان در دفاع مقدس، در وصيت نامه خود خطاب به جوانان و نوجوانان گفته است: تا پاي مرگ از رهبري حمايت كنيد چرا كه حمايت و پيروي از دستورات و رهنمودهاي امام خميني(ره) به منزله زنده نگه دشتن اسلام است.
وي در ادامه وصيت نامه خود گفته است: برادرانم جبهه هاي نبرد حق عليه باطل را به هيچ عذري فراموش نكنيد كه اين جبهه ها در واقع جبهه اسلام و جنگ بين اسلام و كفر است.
شهيد ادهم در وصيت نامه خويش خطاب به ملت ابراز داشته است: اگرچه جنگ سخت، ملال آور و غمناك است، اما نتيجه آن رضايت بخش است چرا كه اصالت، قدرت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران را به رخ جهانيان مي كشد.
استان سمنان سه هزار شهيد تقديم نظام جمهوري اسلامي كرده است.
خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) مركز سمنان در موضوع هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي پرونده هاي خبري ويژه با برنامه مشخص را در دستور كار خود دارد.
با هدف قدرشناسي از رشادت ها و دلاوري هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفي فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان هم چنين الگوسازي براي اين نسل، خبرگزاري ايرنا پرونده معرفي شهداي استان سمنان را گشوده است.
معرفي جاذبه هاي گردشگري استان، پرونده سلامت و معرفي كتاب، ديگر پرونده هاي خبري خبرگزاري ايرنا مركز سمنان است.
7343/6103