۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83225038
T T
۰ نفر
1300 واحد مستقر در شهرك هاي صنعتي ايران به چرخه توليد بازگشتند

سنندج - ايرنا - معاون وزير صمت و مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران گفت: از اواخر سال گذشته تاكنون يك هزار و 300 واحد مستقر در شهرك هاي صنعتي با حمايت دولت به چرخه توليد باز گشته اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محسن صالحي نيا روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از واحد توليدي شين بافت كردستان در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 980 شهرك و ناحيه صنعتي در كشور اظهار داشت: كردستان سهم 2 تا 2.5 درصدي از تعداد شهرك هاي صنعتي كشور را به خود اختصاص داده است.
وي اضافه كرد: فعال بودن يا عدم فعاليت واحدهاي توليدي مستقر در شهرك هاي صنعتي طي فرآيند زماني مي تواند متغير باشد.
مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران افزود: طبق آخرين آمار از 43 هزار واحد مستقر در شهرك هاي صنعتي بين 11 تا 12 هزار واحد راكد است.
وي يادآور شد: تعدادي از واحدها هم با ظرفيت كمتر از 50 درصد و مابقي هم با ظرفيت 50 تا 70 درصد كار مي كنند و در اين بين 25 درصد واحدها با ظرفيت بالاي 70 درصد مشغول به فعاليت هستند.
صالحي نيا تاكيد كرد: از اواخر سال گذشته تاكنون يك هزار و 200 تا يك هزار و 300 واحد توليدي به همت كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد، بانك ها و شهرك هاي صنعتي به چرخه توليد بازگشتند.
مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران گفت: در خصوص واحدهاي توليدي هم كه قادر به فعال شدن نيستند بايد در راستاي بازسازي و نوسازي و اصلاح فرآيند كاري آنها اقدام كرد.
صالحي نيا در ارتباط با وضعيت شهرك هاي صنعتي استان كردستان اظهار داشت: از 29 شهرك صنعتي در اين استان 19 شهرك در حال بهره برداري است.
وي اضافه كرد: در حال تعيين تكليف پيمانكار جديد براي شهرك صنعتي سرينجيانه سنندج هستيم و تصممياتي در اين ارتباط اتخاذ شده تا با منابعي كه در اختيار است در مدت زمان كوتاهي زيرساخت هاي اين شهرك تكميل شود.
مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران افزود: بعد از ايجاد راه دسترسي در اين شهرك قطعا با توجه به موقعيت مناسب آن شاهد ساخت و ساز واحدهاي توليدي زيادي در آن خواهيم بود.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران روز چهارشنبه در سفر يك روزه خود به استان كردستان از شهرك صنعتي كامياران، شهرك هاي صنعتي شماره يك، سه و سرينجيانه سنندج و چندين واحد مستقر در اين شهرك ها بازديد كرد‌.
ديدار با استاندار كردستان و تعدادي از صاحبان واحدهاي توليدي مستقر در شهرك هاي صنعتي از ديگر برنامه هاي سفر معاون وزير صمت به اين استان است‌.
9936/9102