۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۳۲
کد خبر: 83223627
T T
۰ نفر
سواركار نونهال اروميه اي در فستيوال پرش با اسب ايران حضور دارد

اروميه - ايرنا - رييس هيات سواركاري آذربايجان غربي گفت: «رادين شادمان» ملي پوش نونهال اروميه اي در نخستين فستيوال پرش با اسب ايران حضور دارد.

كاوه بابان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين فستيوال با حضور سواركاران سراسر كشور از چهار تا 9 اسفند سال جاري در پيست سواركاري مجموعه ورزشي 12 هزار نفري آزادي تهران در حال برگزاري است.
وي بيان كرد: در اين فستيوال اسب‌هاي اصيل ايراني از نژادهاي مختلف به نمايش گذاشته شدند و مهمترين گردهمايي اسبداران و اسب‌ سواران كشور محسوب مي شود.
وي ادامه داد: ارديبهشت امسال بر اساس رتبه بندي اعلام شده از سوي فدراسيون كشوري، رادين شادمان با 27 امتياز در رتبه چهارم رنكينگ كشوري اين رشته قرار گرفت و به تيم ملي راه يافت.
رييس هيات سواركاري آذربايجان غربي گفت: شادمان، مقام نايب قهرماني بخش پرش با اسب رقابت هاي جام فجر كشوري را با اسب /تورنادو/ از آن خود كرد و با حضور در سه رقابت از سري مسابقات رنكينگ فدراسيون توانست به رنگينگ چهارم ايران دست پيدا كند.
بابان افزود: سواركاراني كه بر اساس اعلام فدراسيون جزو چهار رنكينگ برتر كشوري هستند، سهميه حضور در تيم ملي را كسب مي كنند و اين برترين امتياز براي ورزشكاران به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا 15 باشگاه سواركاري در آذربايجان غربي فعاليت مي كند و 500 ورزشكار زن و مرد همراه 10 داور و مربي در رده هاي سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در اين باشگاه ها مشغول به فعاليت هستند.
آذربايجان غربي طرفداران زيادي در رشته اسب سواري دارد ولي نبود پيست استقامت يكي از مهمترين مشكلات استان به شمار مي‌رود.
اسب سواري يكي از رشته هايي است كه يادگيري آن در كنار شنا و تيراندازي در دين مبين اسلام تاكيد شده است.
7156/7129

سرخط اخبار استان‌ها