۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۲۷
کد خبر: 83222368
T T
۰ نفر
فرماندار هريس بر نصب دوربين هاي كنترل ترافيك تاكيد كرد

تبريز - ايرنا - فرماندار شهرستان هريس با بيان اينكه حل مشكل ترافيكي شهرستان تنها با اقدام نيروي انتظامي ممكن نيست، بر نصب دوربين هاي كنترل ترافيك تاكيد كرد.

علي محمودي روز دوشنبه در جلسه شوراي هماهنگي ترافيك شهرستان، از وضعيت فعلي معابر و سرعت گاه هاي غيراستاندارد در سطح شهرها و نحوه عملكرد اعضاي شورا بر مصوبات شوراي هماهنگي ترافيك انتقاد كرد.
وي افزود: شهرداري هاي پنج گانه به منظور كنترل ترافيك و امنيت شهرها، نسبت به نصب دوربين با تامين اعتبار از محل اعتبارات ماده 23 و با توجه به ماده پنج دستورالعمل استقرار و بهره برداري از سامانه هاي هوشمند نظارتي اقدام كنند .
فرماندار هريس با بيان اينكه حل مشكل ترافيكي شهرستان تنها با اقدام نيروي انتظامي ممكن نيست، اظهار داشت: بايد در اين زمينه هم فرهنگ سازي شده و هم زيرساخت ها فراهم شود.
محمودي با ابراز تاسف از نبود سازمان تاكسيراني در شهرستان، گفت: راه اندازي تاكسي در شهرستان با وجود مطرح شدن چند باره در جلسات شوراي ترافيك، تاكنون محقق نشده است .
وي افزود: براي بهبود وضعيت عمومي و ترافيك، توزيع عادلانه پارك خودرو در حاشيه خيابان و تسهيل در امر ترافيك، اجراي طرح پاركبان در اين شهرستان ضروري است.
محمودي نبود پاركينگ در خيابان امام از ميدان مومنلو تا سه راهي مهربان را يكي از معضلات و از عوامل اصلي ترافيك دانست و گفت: اكثر ماشين ها در اين محدوده به صورت دوبله پارك مي كنند كه اميد است با كمك مسئولان شهرستان و همت مردم پاركنيگي احداث شود.
فرماندار هريس با انتقاد از سروسامان ندادن به مسافربران بين شهري در سه راهي شهيد مومني توسط شهرداري هريس، پليس راهور و اداره راهداري و حمل نقل جاده اي، خواستار بهبود وضعيت فعلي مسافربران عمومي بين شهري و درون شهري در اين محدوده براي حل گره ترافيكي درهسته مركزي شهر شد.
وي از نظارت الكترونيكي و كنترل اعمال و رفتار رانندگان با استفاده از دوربين هسته مركزي شهر هريس خبر داد و گفت: از اين پس رانندگان خاطي در شهر از طريق دوربين اعمال قانون شده و از طريق پست به درب منزل ارسال مي شود .
شهرستان هريس با 70 هزار نفر جمعيت در 70 كيلومتري تبريز واقع است.
7227/6132/518