۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 83221904
T T
۰ نفر
زنان با ورزش سلامت خانواده را تقويت كنند

همدان- ايرنا- فرماندار فامنين گفت: زنان با ترويج ورزش مي توانند سلامت و تندرستي اعضاي خانواده را تقويت كنند.

سيدمجيد شماعي روز دوشنبه در جشن گراميداشت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در شهرستان فامنين اظهار داشت: بانوان با فعاليت ورزشي مي توانند ساير اعضاي خانواده را نيز به اين حوزه ترغيب كنند.
وي بيان كرد: زنان همانند مردان بايد در ورزش فعاليت گسترده داشته باشند چرا كه ورزش براي بانوان بسيار سودمند و در زندگي آنها تاثير گذار است.
شماعي با بيان اينكه زنان و مادران جايگاه ويژه اي در جامعه دارند افزود: بانوان شهرستان فامنين به لحاظ سطح مشاركت، بيشترين فعاليت را در حوزه هاي مختلف در سطح استان دارند.
مديركل ورزش و جوانان همدان نيز در اين مراسم گفت: در حال حاضر 27 هزار بانوي همداني به صورت سازمان يافته زير پوشش بيمه ورزشي هستند و در 46 هيات ورزشي فعاليت دارند.
محسن جهانشير افزود: ورزش بانوان همدان در سال هاي اخير پيشرفت قابل توجهي داشته و گواه اين ادعا كسب مدال هاي رنگارنگ در بازي هاي آسيايي و پاراآسيايي جاكارتا و همين المپياد استعدادهاي برتر است.
وي بيان كرد: در كنار توسعه ورزش همگاني، در عرصه قهرماني نيز گام هاي مهم و موثري در ورزش بانوان استان برداشته شده و پيشرفت بانوان در عرصه مدال آوري آينده روشني را براي ورزش استان رقم خواهد زد.
جهانشير با تبريك ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان كرد: اعتقاد ما در دين اسلام اين است كه مرد در دامن زن به معراج مي رسد و اگر مردي در جامعه موفق است به پشتوانه حضور زنان است.
وي افزود: بايد قدردان جامعه بزرگ زنان باشيم چرا كه نيمي از جمعيت كشور را بانوان تشكيل مي دهند و سلامتي خانواده در گرو سلامت زن آن خانواده است.
مديركل ورزش و جوانان همدان با اشاره نقش همسران شهدا كمتر از شهدا نيست، يادآور شد: همسران شهيدان به اين مرحله از معرفت و بصيرت رسيده بودند كه مانعي بر سر راه اين عزيزان نباشند و با صبر و فداكاري خود شهيدان را در رسيدن به آرمان‌هاي انقلابي ياري داده‌اند.
وي افزود: اين چنين مادران و شيرزناني الگوي بسيار مناسب براي مردم به ويژه جوانان هستند و در همين راستا بايد با معرفي شهدا و خانواده‌هاي آنان، ترويج فرهنگ عظيم شهادت را مبناي كار قرار دهيم.
در اين مراسم از همسر شهيد حسين جعفري و همسر شهيد حسن يعقوبي تجليل شد.
7520/2090