۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83221762
T T
۰ نفر

جشنواره دانش آموزي نجوم در بوشهر آغاز به كار كرد

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 83221762
جشنواره دانش آموزي نجوم در بوشهر آغاز به كار كرد

بوشهر- ايرنا- ششمين جشنواره دانش آموزي نجوم - طبيعت كاوشگران آسمان روز دوشنبه در آييني توسط پژوهش سرا و رصدخانه مهرروستاي گورك از توابع استان بوشهر آغاز به كار كرد.

به گزارش ايرنا، مديركل آموزش و پرورش استان بوشهر در اين آيين گفت: جشنواره دانش آموزي نجوم- طبيعت كاوشگران آسمان توسط پژوهش سرا و رصدخانه مهر استان بوشهر، انجمن ستاره شناسي معلمان ايران و اتحاديه نجوم استان از سال 1392 طراحي و هر سال اجرا مي شود.
ناصر كرمي افزود: تلاش مي شود در جشنواره دانش آموزي نجوم دانش آموزان در شرايطي علمي از آسمان و طبيعت همكاري، كارگروهي، احترام به ديگران و مسئوليت پذيري را فرا بگيرند.
وي يادآور شد: در اين دوره از جشنواره دانش آموزي نجوم - طبيعت كاوشگران آسمان يكهزار و 200 دانش آموز دختر و ‌پسر از دوره دوم ابتدايي تا متوسطه دوم از 18 انجمن ستاره شناسي سراسر استان هاي بوشهر و فارس حضور دارند.
كرمي گفت: در اين جشنواره مديريت همه بخش ها به عهده دانش آموزاني است كه خود در سال هاي پيش، از برگزيدگان اين جشنواره بودند و پس از گذراندن دوره هاي تكميلي امروز مسئوليت اجراي آن را عهده دار شده اند.
مديركل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه كرد: اين جشنواره در قالب كمپينگ و در 2 بخش رقابتي و آموزشي برگزار مي شود كه در بخش رقابتي گروه هاي شركت كننده ضمن دريافت و تكميل پروژه هاي خود ازآبان ماه، در روز جشنواره در سه بخش آزمون تئوري، شفاهي و عملي مورد ارزيابي قرار مي گيرند و در بخش آموزشي، گروه ها پس از استقرار در كمپ، بخش هاي مختلف آموزشي را سپري مي كنند.
كرمي برگزاري كنفرانس هاي علمي توسط مايك سيمونز ( رئيس انجمن ستاره شناسان بدون مرز) و بهرام مبشر ( نماينده سازمان فضايي اروپا در ناسا) به صورت ويدئو كنفرانس اجرا مي شود.
6047/6043

سرخط اخبار استان‌ها