۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83220650
T T
۰ نفر

هوای بوشهر و اهواز در شرایط ناسالم قرار دارد

۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶
کد خبر: 83220650
هوای بوشهر و اهواز در شرایط ناسالم قرار دارد

تهران- ایرنا- مدیركل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای شهرهای بوشهر با شاخص 108 و اهواز 125 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

«شینا انصاری» روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: شهرهای بیرجند با شاخص 32، سنندج 32، رشت 36، قزوین 40، كرمانشاه 41، سمنان 41، شهركرد 42 و خرم آباد 44 در شرایط پاك قرار دارند.
وی اظهار داشت: همچنین شهرهای زاهدان با شاخص 53، یاسوج 54، قم 55، كرمان 56، ایلام 58، تهران 61، مشهد 62، زنجان 62، اراك 63، شیراز 66، یزد 70، بندرعباس 72، ارومیه 75، همدان 76، كرج 76، اصفهان 77، بجنورد 92 و تبریز 100 در شرایط قابل قبول قرار دارند.
انصاری درباره وضعیت كیفی هوای تهران در 24 ساعت گذشته گفت: آلاینده منو اكسید كربن با شاخص 28 در شرایط پاك، ازن 30 پاك، دی ‌اكسید نیتروژن 71 قابل قبول، دی ‌اكسید گوگرد 12پاك، ذرات معلق با قطر كمتر از 10 میكرون 44 پاك و ذرات معلق با قطر كمتر از 2.5 میكرون 61 قابل قبول قرار دارند.
«فریبا گودرزی» كارشناس سازمان هواشناسی نیز امروز به خبرنگار علمی ایرنا گفته بود؛ طی دو روز آینده شاهد بارش های پراكنده در نقاط مختلف كشور خواهیم بود اما آخر هفته خوش بارشی در بیشتر مناطق كشور در پیش داریم.
همچنین بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، از بعد از ظهر سه شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد كشور شده و به تناوب تا روز شنبه در كشور فعال است، بر این اساس وضع هوای كشور طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به شرح زیر پیش بینی می شود:
سه شنبه هفتم اسفند بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، برخی نقاط استانهای اردبیل، زنجان، كردستان و كرمانشاه و ارتفاعات استان های تهران، البرز و قزوین رخ می دهد.
چهارشنبه هشتم اسفند بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، غرب كردستان، گیلان، غرب مازندران، تهران، البرز، قزوین، چهارمحال و بختیاری، كهگیلویه و بویر احمد، برخی نقاط استانهای خوزستان، لرستان، كرمانشاه، كرمان، از بعد از ظهر در خراسان شمالی، خراسان رضوی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در بخش های مركزی خلیج فارس، غرب و جنوب فارس، جنوب بوشهر،غرب هرمزگان و نواحی مركزی سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است.
در روز سه شنبه در جاده های كوهستانی استان های واقع در شمال غرب، غرب و جاده های كوهستانی استان های واقع در البرز غربی و مركزی و روز چهارشنبه در جاده های كوهستانی استانهای واقع در البرز غربی، مركزی و شرقی و جاده های كوهستانی استانهای واقع در شمال غرب، غرب و استانهای واقع در زاگرس مركزی كولاك برف، لغزندگی جاده ها و كاهش دید پیش بینی می شود، از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.
علمی 9014** 1055
۰ نفر