سی.ان.ان: تبلیغات ضدایرانی باعث شكاف در دولت آمریكا شده است

تهران – ایرنا – شبكه سی.ان.ان گزارش داد اقدامات ضدایرانی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در شبكه های اجتماعی دیپلمات های آمریكایی را دچار اختلاف و انشقاق كرده است.

به گزارش بامداد یكشنبه ایرنا، سی.ان.ان با اشاره به اینكه استفاده از پلتفرم های دیجیتال تبدیل به یكی از ویژگی های دولت ترامپ در قبال ایران شده است، افزود ماه نوامبر گذشته وقتی ترامپ با انتشار پوستری در توئیتر اعلام كرد كه «تحریم ها می آیند» اقدام وی باعث تعجب شد.
این كار پیشنهاد گماشته های سیاسی وی در وزارت خارجه آمریكا بود اما بسیاری از دیپلمات ها ناراضی و متعجب شدند. لفاظی های ضدایرانی موجب دودستگی در وزارت خارجه شده است. مقام های سیاسی می خواهند این اقدام ادامه پیدا كند اما دیپلمات ها می گویند كه این راهبرد اثر معكوس دارد و «بی فایده» است.
مقام های سیاسی در وزارت خارجه آمریكا ادعا می كردند كه این نمایش جلب توجه خواهد كرد. دیپلمات ها با این كار مخالفت كرده و معتقد بودند كه این كار از «جدیت» سیاست های دولت در قبال ایران می كاهد. یك دیپلمات گفت كه پوستر تاج و تخت «احمقانه تر از هر چیزی» بود. با این حال، كارمندان سیاسی آن را به كاخ سفید فرستادند زیرا شاید رئیس جمهوری از آن استفاده كند. این پوستر بیانگر شكافی عمیق میان دیپلمات های وزارت خارجه و گماشته های سیاسی ترامپ در رابطه با ایران است.
یك مقام وزارت خارجه آمریكا در رابطه با ایران كار كرده است، در خصوص این پوستر گفت: «من آن را موثر نمی دانم... به نظر می رسد كه هدف این كار، مخاطبان داخلی است.» یك سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در پاسخ به این انتقاد به سی.ان.ان گفت: راهبرد رسانه ای وزارت خارجه در قبال ایران از راهبرد كلی دولت ترامپ كه همانا اعمال فشار حداكثری بر ایران است، پشتیبانی می كند.
سی.ان.ان اقدام هفته گذشته «برایان هوك » رییس گروه موسوم به اقدام ایران در وزارت خارجه آمریكا را مثال زد كه در یك اقدام نمایشی و تبلیغاتی با حضور مقابل ساختمان سفارت سابق ایران در واشنگتن باردیگر اظهارات و مواضع ضدایرانی كاخ سفید را تكرار كرد.
یكی دیگر از تبلیغات ضدایرانی كه سی.ان.ان به آن پرداخت هشتگی بود كه پیش از نشست اخیر در ورشو در شبكه های اجتماعی منتشر شد. «جف گلدبرگ» یكی از فعالان حوزه شبكه های اجتماعی به این جمعبندی رسیده كه این هشتگ عمدتا توسط ربات ها منتشر شد.
به گزارش سی.ان.ان، راهبرد دیجیتالی كاخ سفید در مورد ایران شهروندان كشورهای متحد آمریكا را سردرگم كرده است. دولت آمریكا از فیسبوك برای انتشار تبلیغات ضدایرانی استفاده كرده كه با مشی سابق وزارت خارجه آمریكا در استفاده از این پلتفرم تفاوت دارد.
دولت آمریكا ماه نوامبر در صفحات فیسبوكی سفارتخانه های خود به ویژه در خاورمیانه پیام هایی در مورد تحریم ایران منتشر كرد. آمریكا غالبا از این صفحات برای تبلیغ و جلب توجه به برنامه های آموزشی و فرهنگی این كشور استفاده می كرد، نه تشریح تحریم های ضدایرانی. این پُست ها موجب خشم دیپلمات ها شد. حتی حساب های شخصی مقام های سیاسی در شبكه های اجتماعی نیز بسیاری از دیپلمات های را ناراضی كرده است.
«جان كربی» سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریكا در دوره ریاست جمهوری باراك اوباما كه اینك تحلیلگر شبكه سی.ان.ان است، گفت كه استفاده از شبكه های اجتماعی برای انتشار چنین اظهارات و مواضعی دیپلماسی را «كم ارزش می كند.» او با بیان اینكه در دوره اوباما چنین مسائلی قابل قبول نبود، افزود: اگر من چنین چیزهایی منتشر می كردم، جان كری وزیر وقت خارجه – به درستی - عصبانی می شد و حتی شاید اخراج می شدم.
شبك**9423**1908