۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۷:۳۲
کد خبر: 83210526
T T
۰ نفر
مدير دفتر طنز حوزه هنري: از توليدات طنز استانها حمايت مي شود

بجنورد- ايرنا- مدير دفتر طنز حوزه هنري گفت: از توليدات طنز استان ها بويژه در شهرهايي كه حوزه هنري در آنها فعال است حمايت مي شود.

ناصر فيض روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در بجنورد اظهار داشت: البته اين امر بدان معنا نيست كه اگر ساير ارگان ها و ادارات از قبيل فرهنگ و ارشاد نياز به حمايت در حوزه طنز داشته باشند در برنامه ها مشاركت نكنيم.
وي افزود: حمايت حوزه هنري را بيشتر مربوط به برگزاري جشنواره ها است و تلاش مي شود كمك ها بر اساس توان منطقه اي انجام شود.
فيض با اشاره به جايگاه بالاي خراسان در توليد آثار طنز، اظهار داشت: مردم استان هاي خراسان حاضر جواب و شوخ طبع هستند كه زاييده هوشمندي آنها است و به همين دليل انتظار مي رود در اين خطه طنز جايگاه خوبي داشته باشد.
وي افزود: با وجود اين، انتظارات از اين خطه بيشتر است و به طور قطع آينده بهتري نيز با توجه به جواناني كه در آن رشد كرده و فعاليت دارند انتظار مي رود تا خلق آثار بيشتري داشته باشند.
مدير دفتر طنز حوزه هنري از طنز به عنوان يك توانايي ويژه ياد كرد كه در هر داستان نويس و يا شاعري وجود ندارد و توانايي خاصي را مي طلبد.
فيض با اشاره به چاپ آثار تخصصي طنز در اين سال ها از قبيل آبنبات هلدار و دارچيني مهرداد صدقي در خطه خراسان شمالي، گفت: هم اينك تعداد كتاب هاي چاپ شده در اين حوزه نسبت به يك دهه قبل بسيار بيشتر شده است.
وي با اشاره به حضور طنز از گذشته تا به امروز در آثار مختلف ادبي، اظهار داشت: در متون قديمي شعر و نثر از طنز بسيار استفاده شده است.
وي طنز را ابزاري كارآمد براي بيان كاستي ها و معضلات اجتماعي دانست و افزود: هر چه اين معضلات به دغدغه هاي جدي بشري نزديك تر باشند طنز جايگاه بهتري پيدا مي كند.
مدير دفتر طنز حوزه هنري با تاكيد بر تفاوت هاي شوخ طبعي هدفمند با شوخ طبعي كه فقط براي ايجاد شادماني است، گفت: با وجود مشكلات فردي و اجتماعي كه امروز در جامعه وجود دارد وظيفه طنزپرداز سنگين تر است.
وي يادآور شد: ادبيات طنز ما گذشته خوبي دارد و تقريبا در بيشتر آثار به نوعي به طنز و شوخ طبعي پرداخته شده است.
ط/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها