۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۲۱
کد خبر: 83204377
T T
۰ نفر
جنایت علیه كودك شش ساله عربستانی به روایت رسانه های سعودی

تهران -ایرنا - در پی انتشار فیلمی در چند روز گذشته درباره كشته شدن یك كودك عربستانی به نام «زكریا بدرعلی الجابر»، رسانه های سعودی با تایید كشته شدن این كودك اعلام كردند كه قاتل وی بیمار روانی بوده اما هنوز مقام های رسمی عربستان موضع گیری در این باره نكرده اند.

به گزارش ایرنا، روزنامه دولتی الیوم عربستان با تایید كشته شدن این كودك شش ساله از استان شیعه نشین الاحساء به نقل از «ناصر علی الفایز» پدربزرگ زكریا نوشت: دخترم در جده كار می كند. او به همراه فرزندش زكریا در سفری به شهر مدینه منوره بود. كودك شش ساله اش در نزدیكی یكی از قهوه خانه ها در جاده شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز در شهر مدینه المنوره خواست مقداری غذا بخورد كه ناگهان جنایتكاری او را از آغوش مادرش ربود و شیشه یكی از مغازه ها را شكسته و آن شیشه شكسته را برای بریدن سر كودك استفاده می كند.
وی ادامه داد، در این هنگام مادرش تلاش می كرد تا كودكش را از چنگال این جنایتكار نجات دهد و از عابران كمك می خواست اما در نهایت به علت وحشت شدید در اغما فرو رفت زیرا فرزندش را غرق در خون دید. دخترم بر اثر این اغما به بیمارستان منتقل شد به ویژه اینكه او از بیماری قلبی رنج می برد.
پدربزرگ این كودك به این رسانه سعودی گفته است: این مرد جنایتكار نسبت به درخواست كسانی كه وی را از این جنایت منع می كردند بی تفاوت بوده و حتی یكی از نیروهای امنیتی را نیز زخمی كرد اما ما پس از چند ساعت از این جنایت فهمیدیم كه فرزندمان كشته شده است زیرا ابتدا به ما خبر دادند كه او در بیمارستان است. همه خبر مرگ این كودك را مخفی نگه می داشتند زیرا برای حفظ جان مادرش كه در كما رفته بود، تلاش می كردند.
الیوم همچنین نوشت كه شهرك الشعبه شاهد حضور جمع بسیاری از مردم برای تسلیت گویی به خانواده این كودك بود و پدر كودك از عزاداران با این جمله كه این قضا و قدر الهی است و ما اجر این مصیبت را از خداوند می خواهیم»، استقبال كرد.
این روزنامه همچنین افزود كه بدر الجابر پدر این كودك از سازمان امنیت عربستان برای تحویل جسد فرزندشان و دفن آن در بقیع تشكر و قدردانی كرد.
عموی این كودك نیز به شبكه «روتانا» گفته است: این حادثه در یك مغازه (خواربار فروشی) در داخل ایستگاه كه مادر و خواهران این كودك حضور داشتند، اتفاق افتاد. مرد جنایتكار كودك را در مغازه گرفت و با شكستن ویترین مغازه از آن برای بریدن سركودك استفاده كرد. یكی از نیروهای امنیتی نیز كه تلاش كرد در این قضیه دخالت كند، زخمی شد. پس از مراجعه به بیمارستان فهمیدیم كه كودك فوت كرده است.
این شبكه تلویزیونی گزارش داد: برخی از ادعاها حاكی از ارتباط فرد قاتل با خانواده كودك دارد كه خانواده كودك این موضوع را تكذیب كردند.
روزنامه دولتی سعودی «عكاظ» نیز با انتشار خبر كشته شدن این كودك، روز یكشنبه گزارش داد نمازگزاران مدینه روز شنبه پس از اقامه نماز ظهر، این كودك را تشییع كردند و در قبرستان بقیع به خاك سپردند.
روزنامه ها و شبكه های عربستانی همانند روزنامه السبق عربستان اعلام كرده اند قاتل این كودك شش ساله، بیمار روانی بوده و اختلال روحی داشته است.

**واكنش كاربران فضای مجازی
كاربران فضای مجازی عربستان از رسانه های این كشور و مسوولان امنیتی شهر مدینه به دلیل منتشر نكردن جزئیات این جنایت انتقاد كرده اند و خواستار افشای هویت جنایتكار و جزئیات این جنایت هولناك شده اند.
انتشار این خبر هولناك موجی از واكنش ها و نظرات و تحلیل ها را در شبكه های اجتماعی به همراه داشته و هشتك های مختلفی از جمله با نام این كودك به راه افتاده و از این حادثه به عنوان جنایتی وحشیانه یادشده و خواستار اجرای قانون درباره این جنایتكار شده اند.
كاربران شبكه های اجتماعی، ادعای رسانه های عربستان مبنی بر داشتن بیماری روانی قاتل زكریا را تلاش برای بخشیدن قاتل یا تخفیف مجازات او دانستند. بر اساس قوانین عربستان حكم قتل عمد قصاص است.
خاورم**9366*1436*
۰ نفر

سرخط اخبار جهان