۲۱ بهمن ۱۳۹۷،‏ ۹:۱۹
کد خبر: 83203547
۰ نفر
تخفيف 50 درصدي براي شركت در 15 نمايشگاه خارجي

تهران- ايرنا- مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي مي گويد: 15 نمايشگاه خارجي در تقويم كاري اين شركت تعريف شده كه شركت كنندگان از تخفيف 50 درصدي برخوردار مي شوند.

«بهمن حسين زاده» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا، افزود: شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي فقط به شركت كنندگان در 15 نمايشگاه خارجي كه در تقويم شركت سهامي قرار دارد تخفيف 50 درصدي مي دهد و بقيه نمايشگاه ها را نمي تواند پوشش دهد.
نمايشگاه هايي از جمله «نمايشگاه هاي مواد غذايي و نوشيدني بيرمينگهام- انگلستان»، «معدن، صنعت، برق و انرژي ژوهانسبورگ- آفريقاي جنوبي»، «صنعت چرم و كفش مسكو-روسيه 2018»، «سلامت كراچي- پاكستان»، «ساختمان بلونيا- ايتاليا (SAIE 2018)»، « گل وگياه وايف هازن- هلند (IFTF 2018)»، «صنعت پلاستيك استانبول-تركيه (PLASTEURASIA 2018)» «صنعت ساختمان كراچي- پاكستان» و «صنعت ساختمان تاشكند-ازبكستان (UZBUILD 2019)» در تقويم شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي مشخص شده است.
به گفته وي، شركت كننندگان در ديگر نمايشگاه هاي خارجي، از سازوكارهاي حمايتي سازمان توسعه تجارت بهره مند مي شوند.
حسين زاده از تدوين برنامه اي براي فعال كردن نمايشگاه هاي اختصاصي و پاويوني ايران در كشورهاي همسايه خبر داد و گفت: برنامه ريزي شده است كه ما به كشورهاي همسايه فضا داده و در مقابل، براي حضور شركت هاي ايراني در نمايشگاه هاي اختصاصي ايران فضاي نمايشگاهي بگيريم؛ به اين ترتيب، هزينه غرفه براي شركت هاي ايراني رايگان مي شود.
سرپرست شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي اضافه كرد: براي اين همكاري هاي دوجانبه، كشورهاي افغانستان، عراق، آذربايجان، عمان و قطر در اولويت قرار دارند.
وي اظهار داشت: براي همكاري در زمينه برگزاري نمايشگاه هاي پاويوني، به تازگي قراردادي با ايتاليا منعقد شده و تفاهم نامه هايي با كشورهاي ازبكستان، سوريه و تركيه در حال انعقاد است.
حسين زاده با بيان اينكه نمايشگاه ها، پيشاني صادراتي كشور به شمار مي روند، گفت: رويكرد جديد نمايشگاه هاي خارجي اين است كه از حالت سنتي - برپايي غرفه و حضور صِرف در نمايشگاه ها - خارج شويم و پيش از برگزاري نمايشگاه، مطالعاتي كامل در مورد نيازها، قوانين و مقررات و ديگر شاخص هاي بازارهاي هدف انجام شود.
اقتصام**9189** 2023