۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۱
کد خبر: 83201879
T T
۰ نفر
1400 نفر در مسابقات قرآني مدهامتان در كردستان رقابت كردند

سنندج - ايرنا - مسئول دبيرخانه هيات نظارت بركانون هاي فرهنگي هنري مساجد كردستان از شركت يك هزار و 400 نفر در مرحله شهرستاني مسابقات قرآني مدهامتان در اين استان خبر داد و گفت: برگزيدگان اين دوره به مرحله استاني راه پيدا مي كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، كامل گلباغي روز پنجشنبه در حاشيه برگزاري مرحله شهرستاني مسابقات مدهامتان كه در امامزاده پيرمحمد برگزار شد، اظهار داشت: اين دوره از مسابقات به همت ستاد عالي كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور و به منظور ترويج معارف قرآني، استفاده از ابرازهاي فرهنگي و هنري براي جذب و تشويق و شركت بيشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعاليت‌هاي قرآني مساجد برگزار شد.
وي اضافه كرد: در مرحله شهرستاني اين دوره از مسابقات مدهامتان يك هزار و 400 نفر در سطح شهرستان هاي استان كردستان ثبت نام كردند و امروز به مناسبت گراميداشت چهلمين سالكر پيروزي انقلاب اسلامي با هم به رقابت پرداختند.
مسئول دبيرخانه هيات نظارت بر كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كردستان با اشاره به اينكه مرحله شهرستاني اين مسابقات به طور همزمان روز پنج شنبه در سراسر استان آغاز شد، افزود: 250 نفر در مسابقات قرآني مدهامتان شهرستان سنندج در رشته‌هاي حفظ كل و قرائت «تحقيق» براي گروه سني 16 تا 30 و رشته‌هاي قرائت «ترتيل»، حفظ جزء 30، اذان، قرائت تقليدي، نقاشي آيات و قرائت نماز براي گروه سني هفت تا 16 سال شركت كردند.
وي يادآور شد: كشف و شناسايي استعدادهاي برتر قرآني فعال كانون‌هاي مساجد در قالب ايجاد رقابت سالم، شناسايي و ارتقاي سطح اطلاعات عمومي و تخصصي نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعاليت‌هاي قرآني و ترغيب و تشويق مديران كانون‌ها به كشف استعدادهاي محلي و منطقه‌اي فعال قرآني از جمله اهداف برگزاري سيزدهمين دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» است.
گلباغي گفت: استفاده از ظرفيت دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي و قرآني جهت تقويت بخش فعاليت‌هاي قرآني در كانون‌هاي مساجد و آشنايي بيش از پيش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفيت‌هاي قرآني موجود در كانون‌هاي مساجد و استفاده از ظرفيت دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي و قرآني براي تقويت بخشي فعاليت‌هاي قرآني در كانون‌ هاي مساجد از ديگر اهداف برگزاري اين دوره از مسابقات است.
مسئول دبيرخانه هيات نظارت بركانون هاي فرهنگي هنري مساجد كردستان افزود: برگزيدگان مرحله شهرستاني به مرحله استاني راه مي يابند كه 20 بهمن تا 15 اسفند امسال برگزار مي شود سپس برترين هاي اين دوره به مرحله كشوري راه پيدا مي كنند.
مرحله كشوري سيزدهمين دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» ارديبهشت سال آينده به ميزباني دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان خراسان رضوي برگزار خواهد شد.
9936/9102

سرخط اخبار استان‌ها