رفتار بهتر عامل بازگشت زودتر كارتن خوابها به زندگی

تهران - ایرنا - نویسنده كارگردان فیلم سینمایی «خون خدا» ،گفت: رفتار ما با آدم‌هایی كه جایگاه اجتماعی‌ را از دست داده اند بسیار بد است در حالی كه اگر رفتار بهتری با آنها داشته باشیم آنها به زندگی باز می گردند.

به گزارش عصر یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت، مرتضی علی عباس میرزایی در نشست خبری كه با حضور عوامل در پردیس سینمایی ملت برگزار شد ،اظهار داشت: مردمی كه به دنبال اثری متفاوت باشند بطور یقین از فیلم خون خدا استقبال می كنند
وی با بیان اینكه با سینمای هنر و تجربه مشكلی ندارم ،تاكید كرد: دفتر پخش هایی كه به چنین فیلم‌هایی را حمایت می كنند به این فیلم علاقه نشان داده اند از این رو امیدوارم در روزهای محرم به اكران برسد.
وی ادامه داد: برخی از همكاران من با بازیگران چهره به گیشه فكر می كنند و من بهترین های سینما را در این فیلم در كنار خود داشتم.
میرزایی همچنین با بیان اینكه پیش از ساخت فیلم سینمایی انزوا قصد ساخت «خون خدا» را داشتم ، افزود: من سال ه است به این مسئله می اندیشم كسانی كه جایگاه اجتماعی خود را از دست داده اند با آنها بد رفتار می شود این در حالی است كه با تلاش می توانند آنها را به زندگی برگردانند.
عباس میرزایی درباره صحنه‌های خشونت‌بار فیلم نیز توضیح داد: به نظرم خودم این اتفاق در هیچ صحنه ای رخ نداده است چراكه در «خون خدا» خشونت نشان ندادم چون حتی صحنه سیگار كشیدن را هم در فیلم‌هایم نشان نمی‌دهم.
سیاوش حقیقی تهیه كننده فیلم «خون خدا» نیز درباره معجزه خاطرنشان كرد: در چند سال گذشته با ترویج خرافات باعث شدیم مردم با دیدن فیلم های مذهبی گارد می گیرند و آن را نمی پسندد اما من چنین معجزاتی را به چشم دیده ام كه نمی توان بیان كرد.
من خادم حرم امام رضا (ع) بودم و سه مورد معجزه را به چشم خود دیده ام معجزاتی كه نمی شود به این راحتی بیان كرد حرف من كاملا اجتماعی است.
عباس میرزایی در بخش دیگری از سخنان در این نشست با بیان اینكه از چهره های سینمایی دعوت به همكاری كردم ، اظهار داشت: برخی بازیگران فیلم نامه را نخوانده دعوت ما را رد كردند و حتی با بی احترامی های عجیبی رو به رو شدیم اما در نهایت از گروهی كه دور هم جمع شدیم راضی هستم.

** خون خدا در یك نگاه
به گزارش ایرنا ،فیلم «خون خدا» روایتی اجتماعی از زندگی كارتن خواب ها دارد كه در سه پرده خلاصه می شود.
ركن پایه آن پرده میانی اش است وپرده های اول وپایان بُرشی است از قبل و بعد یك كابوس ،پرده دوم معرفی شخصیت اصلی، حال و گذشته و امروزش و البته حیاتی است كه آن را باخته وبه ازای باخته هایش امابرگ برنده ای (چك) به نگاه والتفاتی در دست دارد.
چارچوب كلی فیلم درمیانه رویا وواقعیت طراحی شده است نشان و نمادبازیگران اصلی این اثرسینمایی اند.
كاراكترها نیز در این روایت خود نماد هستند از ولگردهای خیابانی و زورگیر و متجاوز، تا خمار و لوطی و تكیه دار و بقال ،نمادهایی از نگاه های قالب در اجتماع هستند كه به زعم خود موضوعات وآدم ها و شرایط را قضاوت می كنند.
صدا و نور عناصر موثر و قالب در این روایت اند زاویه دید مخاطب در تمام طول فیلم محدود به نماهای بسته از ابزار معنایی صاحب اثر شده است سكانس بازپرسی علی كه در پلان معرف است درانتهای اثر ارتباطش با كابوس های علی لو رفته و تاثیر مثبت خود را از دست می دهد.
روایت خون خدا یك دراماتیزه ایرانی - شیعی است كه زبانش خاص و ارتباطش بامخاطب ناقص و الكن است.
شاید بزرگترین چالش فیلم هم همین عدم دستیابی به زبان مشترك با مخاطب بوده باشد.
زبانی كه درمیانه بازی نور ،تصویر ؛صدا ونماهای بسته از بیان عمق معنا ناكام مانده است.
به گزارش ایرنا، سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه 9 بهمن در پردیس تئاتر تهران آغاز به كار كرد.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، 22 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، سه اثر در بخش پویانمایی، 10 فیلم در بخش نگاه نو، هفت فیلم كوتاه و پنج مستند رقابت می‌كنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و 56 سالن سینما در مراكز استان‌ها تا 22 بهمن ماه به استثنای روزهای 19 و 20 بهمن ماه -همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)- ادامه می یابد.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، 22 بهمن ماه در برج میلاد تهران به كار خود پایان می دهد.
فراهنگ ** 7561 ** 1355 **