۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83195672
T T
۰ نفر

تلاش صنعت دفاعی و چهل سال اقتدار

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83195672
تلاش صنعت دفاعی و چهل سال اقتدار

تهران - ایرنا – انقلاب اسلامی در حالی وارد پنجمین دهه خود می شود كه صنعت دفاعی كشور با تلاشی بی نظیر طی چهل سال گذشته توانسته است اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان بكشد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، صنعت دفاعی در هر كشوری به عنوان صنعتی استراتژیك مورد توجه و تاكید قرار دارد و كشورهای مختلف تلاش می كنند در رقابتی تنگاتنگ به اهداف خود در این صنعت دست پیدا كنند. اهدافی كه به نظر می رسد جنبه های اقتصادی آن از سوی بیگانگان بیشتر از جنبه های دفاعی مورد توجه قرار گرفته است.
صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران كه پیش از انقلاب مجموعه ای وابسته و بدون تكنولوژی نظامی بود و همواره از سوی مستشاران بیگانه پشتیبانی می شد، ارزش خود را در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از پیش نمایاند.
كشورهای بیگانه از جمله آمریكا كه با پیروزی انقلاب منافع مادی فراوانی را در صادرات سلاح به ایران از دست داده بودند، تلاش كردند با قطع این نوع صادرات آن هم در بحبوحه جنگ تحمیلی، نظام نوپای جمهوری اسلامی را به اضمحلال بكشانند. بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ورود حتی سیم خاردار موید این نگاه استكباری در زمان دفاع مقدس بود.

** قدرت های زورگو باید احساس تهدید كنند
حضرت آیت الله خامنه ای در بیانات خود در شهریور 95 در دیدار نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره اهمیت صنعت دفاعی گفتند: در شرایطی كه قدرتهای زورگوی دنیا، چتر قدرت خود را گسترانیده اند و هیچ رحمی در وجود آنها به چشم نمی خورد و علناً مجلس عروسی و بیمارستان را به بهانه مبارزه با تروریسم بمباران می كنند و صدها انسان بی گناه را به خاك و خون می كشند و به هیچ سازمان و نهادی هم پاسخگو نیستند، باید توان و قدرت دفاعی را افزایش داد تا قدرتهای زورگو، احساس تهدید كنند.
ایشان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی را شیرین و خرسند كننده خواندند و افزودند: علت این خرسندی، علاوه بر دیدن تواناییهای دفاعی كه نقش به‌سزایی در افزایش سطح و ضریب اقتدار كشور دارد، مشاهده نیروهای عالم، محقق، پژوهشگر، اهل فكر و اقدام، و با ایمان است كه بسیار خوشحال كننده و لذت بخش است.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: وجود چنین نیروها و عناصری در مجموعه صنایع دفاعی كشور، همچون جواهری بسیار گرانبها و غیرقابل قیمت گذاری است.
آنچه كه بیش از پیش در این صنعت و دستاوردهای دیگر جمهوری اسلامی نمود عینی دارد و دیگر كارشناسان نظامی در دنیا به آن اذعان می كنند، شكستن خطوط مرزی علم است.
در این میان طراحی و برنامه ریزی برای اهداف مختلف و متنوع در صنعت نظامی با اتكا به ظرفیت داخلی مانند نیروی جوان نخبه و شركت های دانش بنیان تلاشی است كه بروز و ظهور آن در نمایشگاه های دفاعی قابل مشاهده است.

** بسیاری از مشكلات صنعت دفاعی را شركت های دانش بنیان حل می كنند
سردار محمد عزیزی دلشاد مشاور عالی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت و با ایرنا در خصوص ارتباط صنعت دفاعی و شركت های دانش بنیان از اعلام آمادگی حدود پنج هزار شركت برای همكاری با صنعت دفاعی كشور خبر داد و گفت: بسیاری از مشكلات فنی و گلوگاهی ما را این شركت ها حل می كنند.
وی با بیان این كه تعدادی زیادی از این شركت ها دارای قرارداد فعال هستند و بسیاری از آنها توانسته اند رتبه دانش بنیانی را در كشور كسب كنند، خاطرنشان كرد: بسیاری از مشكلات فنی و گلوگاهی ما را همین شركت ها حل كرده و حل می كنند.
مشاور عالی وزیر دفاع ادامه داد: برخی از مواد غیر فلزی تحریمی توسط همین شركت های همكار و دانش بنیان برای بخش دفاع تهیه شده است.
از طرفی صنایع دفاعی كشور با بهره مندی از زیر ساخت های صنعتی خود ساخته به توانایی تأمین نیازهای نیروهای مسلح در طول این چهاردهه رسیده و تجهیزات به روز خود را در اختیار نیروهای مختلف نظامی قرار می دهد و تلاش دارد با نگاه به بیرون از مرزها این تجهیزات را صادر كند.

** آمادگی تولید انبوه و صادرات محصولات دفاعی را داریم
سردار سرلشگر محمد باقری در بهمن ماه جاری و در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاعی در جمع خبرنگاران با بیان اینكه در بسیاری از بخش‌های این نمایشگاه سعی شده مقایسه‌ای با وضعیت صنعت دفاعی در قبل از انقلاب اسلامی انجام شود، تصریح كرد: ما قبل از انقلاب اسلامی صرفاً خط مونتاژ بخشی از سلاح‌های سبك مانند سلاح ژ3 انفرادی را داشتیم كه قطعات آن از خارج از كشور می آمد و در كشور فقط مونتاژ می‌شد. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها وسایلی مانند كلاه آهنی و پوتین در ایران تولید می‌شد.
وی با بیان اینكه دستاوردهای امروز دفاعی جمهوری اسلامی ایران،‌ لطف الهی و تلاش و ایثار همه دست‌اندركاران و دانشمندان كشور است، خاطرنشان كرد: امروز اعلام می‌كنیم كه آمادگی تولید انبوه و صادرات تمام این محصولات وجود دارد.
بی تردید دستاوردهای نظامی در هر كشوری نه تنها باعث اقتدار كه عاملی برای بازدارندگی و رفع تهدید است و جمهوری اسلامی نیز با توجه به نقشه های دائمی دشمنان انقلاب از این امر مستثنی نیست.

** دستاوردهای نظامی ایران در سایه اقتدار به دست آمده است
امیر سرتیپ كیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همین ارتباط در گفت وگو با خبرنگار دفاعی ایرنا با اشاره به دستاوردهای نظامی ایران در طول چهل سال گذشته، گفت: این دستاوردها در سایه اقتدار، روی پای خود ایستادن و ولایتمداری مردم و نیروهای مسلح به دست آمده است.

** تولیدات دفاعی ایران عامل بازدارنده و ناكامی دشمن است
سردار محمدعلی نوری نژاد معاون هماهنگ كننده نیروی انتظامی هم در حاشیه نمایشگاه «اقتدار40» به ایرنا گفت: محصولات دفاعی موجود در این پیش از این در اختیار كشور ما قرار نمی گرفت اما در حال حاضر می توانیم بهترین نوع آنها را مشاهده كنیم، این محصولات عامل بازدارنده و ناكامی دشمن است.
وی افزود: این نمایشگاه می تواند یك نمایشگاه تطبیقی باشد؛ این كه ما پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چگونه بوده ایم و در حال حاضر به چه توانمندی هایی دست پیدا كرده ایم.
به گزارش ایرنا، انقلاب اسلامی همواره در طول چهل سال گذشته با تهدیدات متنوع زیادی روبرو بوده و رفع این نوع تهدیدات نیازمند اقتدار همه جانبه است؛ بخشی از این اقتدار در صنعت دفاعی تعریف می شود كه می تواند عامل اصلی رفع تهدیدات فیزیكی باشد.
مدیریت، برنامه ریزی ، طراحی و استفاده از جوانان نخبه و انقلابی در مدل دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بی شك توانسته است نگاه كینه توزانه دشمنان انقلاب اسلامی را مهار كرده و مسیر تداوم انقلاب را برای پیمودن راه های دشوارتر باز كند.
سیام**9314**1535
۰ نفر