۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83189973
T T
۰ نفر

جدید ترین سلاح پهپادی ایران به نمایش در آمد

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83189973
جدید ترین سلاح پهپادی ایران به نمایش در آمد

تهران- ایرنا- موشك 'اخگر' به عنوان جدیدترین سلاح پهپادی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی چهل ساله انقلاب به نمایش در آمد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، این موشك با حضور سردار سرلشگر «محمد باقری» رییس ستاد كل نیروهای مسلح و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد نظامی در مصلای امام (ره) تهران به نمایش درآمد.
موشك اخگر جدیدترین سلاح پهپادهای ایرانی است كه قابلیت حمل و شلیك آن از فاصله 30 كیلومتری توسط پهپاد به سمت اهداف مختلف وجود دارد.
اخگر كه از موتور میكروجت بهره می برد، با سرعت 600 كیلومتر بر ساعت از سرجنگی هفت كیلوگرمی برخوردار است.
نمایش انواع سیستم های اخلالگر همچون 'پاد دور ایستا سحاب' و 'پاد هواپایه و فریب شاهین' نیز برای نخستین بار به نمایش در آمدند.
پاد اخلالگر و فریب هواپایه شاهین كه بر روی هواپیماهای جنگنده نصب می‌شود می تواند، بر رادارها و تجهیزات الكترونیك نیروهای دشمن تاثیر بگذارد.
همچنین در این نمایشگاه راكت هدایت تركیبی F4CL و نسل جدید از موشك‌های ضدزره ایرانی با نام توفان 3-M و توفان 7 نیز برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفتند.
نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح تحت عنوان 40 سال اقتدار، از امروز تا 22 بهمن ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.
براساس اعلام سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در این نمایشگاه كه با محوریت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با حضور نیروهای مسلح برگزار شده است 560 دستاورد دفاعی بومی كه توسط جوانان كشور ساخته شده اند به نمایش درآمده اند.
همچنین در این نمایشگاه موشك كروز هواپایه و هوشمند 'قاصد سه' نیز برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.
این موشك كه قابلیت نصب بر روی جنگنده های بمب‌افكن را دارد قادر است با بهره‌گیری از جستجوگر تصویری مختصات هدف را دریافت كرده و اطلاعات لازم را به كابین خلبان ارسال كند. بر اساس اطلاعات اعلام شده قاصد سه می تواند اهداف خود را تا شعاعی بیش از ۱۰۰ كیلومتر مورد اصابت قرار دهد.
سیام*9612*1535
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست