۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 83189551
T T
۰ نفر

كمان 12 جدیدترین پهپاد ایرانی به نمایش درآمد

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۱۶
کد خبر: 83189551
كمان 12 جدیدترین پهپاد ایرانی به نمایش درآمد

تهران - ایرنا - پهپاد كمان 12 در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مصلای امام خمینی (ره) برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، این پهپاد با حضور سردار سرلشگر «محمد باقری» رییس ستاد كل نیروهای مسلح و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد نظامی در مصلای امام (ره) تهران به نمایش درآمد.
براساس اطلاعات ارائه شده در این نمایشگاه، پهپاد كمان 12 با وزن 220 كیلوگرم می تواند با سرعت 200 كیلومتر در ساعت پرواز و فاصله هزار كیلومتر را طی كند.
همچنین در این نمایشگاه نمونه های شبیه سازی شده ایرانی پهپاد RQ170 در ابعاد 100درصد و 60 درصد برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار گرفت.
از دیگر پهپادهایی كه برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش درآمد، بالگرد بدون سرنشین ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود كه می تواند تا ارتفاع 6 هزار پا، پرواز كند.
همچنین علاوه بر این پهپادها، پهپادهای مهاجر، شاهد 129، كرار، ابابیل، صاعقه كه پیشتر رونمایی شده بودند نمایش داده شدند.
نمایشگاه دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح تحت عنوان 40 سال اقتدار، از امروز تا 22 بهمن ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.
براساس اعلام سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در این نمایشگاه كه با محوریت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با حضور نیروهای مسلح برگزار شده است 560 دستاورد دفاعی بومی كه توسط جوانان كشور ساخته شده اند به نمایش درآمده اند.
سیام*9612**1336
۰ نفر