۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵
کد خبر: 83188150
T T
۰ نفر
انبار یك تُن گوشت منجمد وارداتی به روی مردم باز شد

تهران-ایرنا- یك تُن گوشت منجمد وارداتی تنظیم بازار امروز با دستور مقامات قضایی در گشت مشترك تعزیرات و دادستانی تهران به نرخ مصوب به دست مردم رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، روز سه شنبه گشت مشترك تعزیرات حكومتی و دادستانی تهران برای نظارت بر عرضه گوشت های تنظیم بازار بر اساس اعلام گزارش كارشناسان جهاد كشاورزی از یك واحد‌ صنفی در محدوده شرق تهران به صورت سرزده بازرسی كرد.
در این گشت كه با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب تهران، رئیس گشت های مشترك تعزیرات حكومتی و قاضی شعبه 46 تعزیرات، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، كارشناسان جهاد كشاورزی و نیروی انتظامی برگزار شد، در یك واحد صنفی یك تُن گوشت تنظیم بازار منجمد انبار شده بود.
متصدی این واحد صنفی گفت: گوشت های تنظیم بازار را از دلالان كه گوشت ها را در میادین میوه و تره بار تهیه می كنند به قیمت 4٨ هزار تومان می خرم و با هزار تومان سود می فروشم.
بهروز طالبیان، رئیس گشت های مشترك تعزیرات و قاضی شعبه 46 درباره این اقدام اعلام كرد: فروش گوشت منجمد وارداتی كه گوشت تنظیم بازار است؛ تخلف محسوب می شود و این مسأله موجب اخلال در بازار گوشت و نظام اقتصادی شده است.
وی ادامه داد: تخلف محرز است زیرا گوشت های تنظیم بازار فقط در مكان های مشخصی كه با نصب بنر اعلام شده است، امكان عرضه دارد همچنین این گوشت ها مختص مصرف خانوار و برای تنظیم بازار گوشت است و نباید به مصرف كبابی ها و رستوران ها برسد.
طالبیان در پاسخ به متصدی این واحد صنفی كه می گفت، این مقررات را نمی داند، گفت: جهل به قانون رافع مسئولیت نیست و صاحب این واحد صنفی كه از وضع بازار كاملا آگاه است، غیرممكن است كه تخلف خود را نداند.
قاضی تعزیرات تصریح كرد: مشتری اصلی این گونه واحد‌های متخلف اغلب رستوران ها و كبابی ها هستند كه آنها نیز گوشت های منجمد را به عنوان گوشت تازه در غذاهای خود مصرف می كنند.
رئیس گشت های مشترك تعزیرات در تهران اظهار داشت: نظارت بر تامین مایحتاج ضروری مردم با قاطعیت ادامه دارد و دستگاه های نظارتی به صورت محسوس و نامحسوس به بازار نظارت می كنند و برای احقاق حقوق مردم هیچ گونه اغماضی ندارند.
طالبیان اضافه كرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف، گزارش آن را از طریق سامانه ١٣5 تعزیرات حكومتی یا سامانه ١٢4 سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام كنند.
پس از بررسی ها، در حالی كه متصدی این واحد متخلف می گفت گوشت های منجمد را از دلال ها می خرد اما همه كارتن ها با سریال های پشت سرهم در سردخانه انبار شده بود.
طالبیان گفت: باید دلال ها مشخص شوند زیرا اینكه صاحب این واحد صنفی می گوید گوشت را از دلال های خرد می خرد، دروغ است.
علیرضا جهیزی، رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهادكشاورزی استان تهران در حاشیه این گشت به خبرنگار ایرنا گفت: از نیمه دوم شهریور ١٢٠ هزار تن با ارز دولتی 4٢٠٠ تومانی گوشت وارد كشور شده است و سردخانه ها پر از گوشت است.
وی اظهارداشت: با احتساب هر كیلو گوشت منجمد به قیمت هشت دلار، واردات گوشت تاكنون ٩6٠ میلیون دلار است و تبدیل آن به ریال مبلغ چهار هزار میلیارد تومان می شود. اگر با دلار ١١ هزار تومان محاسبه شود، ١٠ میلیارد و 56٠ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و اختلاف آن حدود 6 هزار میلیارد تومان است كه اگر دو هزار میلیارد تومان را برای واردات در نظر بگیریم و مقدار چهار هزار میلیارد تومان را برای حمایت از تولید داخلی در اختیار تولیدكنندگان گوشت قرار دهیم و به ازای دریافت نهاده های دامی از آنها گوشت تحویل بگیریم، قیمت هر كیلو گوشت تولید داخلی حدود 44 هزار تومان خواهد بود اما متاسفانه به دلیل سود هنگفت واردات این اقدام انجام نمی شود.
پس از آن، با دستور فرخزاد جهانی، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، گوشت های تنظیم بازار به نرخ مصوب و به قیمت ٢٩ هزار تومان و با نصب بنر به مردمی كه جلوی در مغازه صف كشیدند عرضه شد همچنین فرد متخلف به اتهام اخلال در نظام اقتصادی، بازداشت و به دادسرا اعزام شد.
گزارش از حنانه شفیعی
اجتمام * ٣٢٢٩ * 3063
۰ نفر