۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 83186461
T T
۰ نفر

كاتي و ستاره تنديس هند را دريافت كرد

۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 83186461
كاتي و ستاره تنديس هند را دريافت كرد

رشت - ايرنا - فيلم سينمايي كاتي و ستاره به كارگرداني رضا مجلسي از گيلان همزمان با اكران در سينماهاي استان تنديس جشنواره بين المللي فيلم كودكان كلكته هند را دريافت كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در هياهوي اكران و در آستانه برگزاري همزماني فيلم هاي سي هفتمين جشنواره فيلم فجر در گيلان و حسرت توليد آثار فاخر در حوزه كودك و نوجوان ، فضاي رسانه اي گيلان با تصويري از موجودي فضايي به نام كاتي داغ مي شود كه گويا خبر خوشي در ژانر سينمايي كودك و نوجوان استان و شايد در امتدادش براي سينماي كشور باشد.
'كاتي و ستاره' فيلم سينمايي است كه به كارگرداني رضا مجلسي با بازيگران گيلاني و در اقليم گيلان فيلم برداري شده و امروز با برگزيدگي در چندين جشنواره خارجي بر پرده اكران سينماهاي گيلان قرار گرفته است.
مجلسي كه فيلمش با ساختار زنده - انيميشن ساخته شده در گفت و گو با خبرنگار ايرنا مي گويد: فعالان سينمايي كمتر سراغ تهيه فيلم در ژانر كودك و نوجوان مي روند به اين سبب كه سينماداران بر اين نظرند كه اين ژانر مخاطب ندارد و تنها فيلم هاي پر ستاره را بر مي گزينند .
وي با تاكيد بر اين موضوع كه توليد آثار فاخر براي كودك و نوجوان نياز به حمايت دارد، مي گويد: فيلم هاي فاخر مي بايست با حمايت ارگان هاي متولي اكران در شأن بيابند تا اين گستره بتواند ملي و فراملي شود.
كاتي و ستاره قصه سفر و ماجراي موجودي تخيلي به نام كاتي است كه از سياره خود به زمين سفر مي كند تا همزاد گمشده اش كوتي را بيابد؛ كوتي پيش از اين براي يافتن زيباترين چيز به زمين آمده و به سياره خود برنگشته است؛ كاتي وقتي به زمين مي آيد با دختركي به نام ستاره جستجويش را آغاز مي كند ...
سفر كاتي در بطن خود سفري مفهومي است براي يافتن پاسخ يك سوال كه زيبايي چيست و كجاست؟ فيلم درعين حال كه فضايي فانتزي و ماجرايي براي مخاطب كودك دارد ، مي تواند براي مخاطب بزرگسال هم جذاب باشد و آنها هم سوال و دريافت خود را از فيلم داشته باشند.
فيلم كاتي و ستاره كه در جشنواره سينماي كودك و نوجوان منتخب بخش مسابقه سينماي ايران بوده همزمان با اكران سينمايي آن در گيلان منتخب جشنواره فيلم داكاي بنگلادش نيز هست ؛ به تهيه كنندگي بيتا منصوري و بازيگري شهره قمر، آوا يونس نژاد، اصغركهن قنبريان، حديث نيكرو، دريا مجلسي، مريم شعباني، محمد نوري، محمد هندي، فرزاد ميرزازاد بطور كامل در استان گيلان و با همت سينماگران گيلاني ساخته شده است.
1881/2007

سرخط اخبار استان‌ها