۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱
کد خبر: 83181486
T T
۰ نفر
مادران نمونه مازندران معرفي و تقدير شدند

ساري- ايرنا- مراسم بزرگداشت مقام والاي مادر به همت بنياد بين المللي مادر و اداره كل امور بانوان و خانواده استانداري مازندران روز چهارشنبه در ساري برگزار شد و در اين مراسم از 23 مادر نمونه مازندراني قدرداني به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مديركل امور بانوان و خانواده استانداري مازندران كه فرزند سردار شيد محمدحسن قاسمي طوسي است در اين مراسم گفت: زماني كه خبر شهادت پدرم رسيد، مادرم من را در پناه خود گرفت و تا به امروز اين سنگر را حفظ كرده است.
سميه قاسمي طوسي افزود: مادرم ساليان سال، پايبند و وفادار به اين عهد و پيمان است و با مشاهده اين لحظات، غبطه مي خورم آيا من هم مي توانم قدردان زحمت هاي مادرم شوم.
وي كه با عنوان ' بغض تركيده ' براي حاضران سخنراني مي كرد، خطاب به مادرش اينگونه گفت: اي زن هميشه دوست داشتني زندگيم و اي كسي كه در شب هاي سخت بمباران اهواز و در روزهاي دوري پدر، كه عليه منافقان و دشمنان بعثي مي جنگيد، به خوبي من را در چتر محبت خود گرفتي، تا ابد شرمنده محبتت هستم.
' مادر جان خوب يادم است وقتي زمزمه شهادت پدرم رسيد، نگهبان كوچكم شدي و من را در پناه خودت گرفتي به گونه اي كه وجود پدرم را در لحظه لحظه زندگي ام احساس كردم'.
** مادر، شاهكار خلقت
مديرعامل بنياد بين المللي مادر هم در اين مراسم گفت: مادر شاهكار خلقت است و امروز از 23 مادر مازندراني قدرداني كرديم و اميدواريم فرهنگ احترام به والدين بويژه مادر در كشور نهادينه شود و اين درس را به جوانان دهيم.
غلامرضا محمدي افزود: انتظار داريم رسانه ها در گسترش اين فرهنگ، كمك كرده و اطلاع رساني كنند چون اعتقاد ما بر اين است اگر مادر متعالي داشته باشيم جهاني خوشبخت خواهيم داشت.
وي با اشاره به اينكه بنياد بين المللي مادر در سال 93 در شيراز تشكيل شد، گفت: به پاس همه خدمات مادران اين سرزمين اين موسسه را شكل داديم و يكي از اهداف اين بنياد، تجليل از مادران است.
محمدي افزود: تبيين نقش مادر و جايگاه مادر در بين جوانان يكي ديگر از اهداف اين بنياد است تا بتوانيم بويژه مادران جوان را آموزش دهيم تا مسئوليت خطير را به خوبي به مادران فردا، منتقل كنند.
مديرعامل بنياد باران با اشاره به اين كه سطح فعاليت هاي اين بنياد از مهدكودك تا دانشگاه، است، گفت: اميدواريم در آينده دانشگاه مادر تاسيس كنيم تا اهداف بنياد مادر و نقش و جايگاه مادر را بيشتر به جامعه ارائه دهيم.
وي با بيان اين كه بنياد بين المللي مادر با پنج دانشگاه تفاهمنامه دارد، گفت: 2 سال قبل همايش تبيين جايگاه زن و نقش مادر را در دانشگاه شيراز و سپس دانشگاه تهران برگزار كرديم و امسال 10 و 11بهمن ماه اين همايش در دانشگاه دانشگاه فردوسي مشهد برگزار مي شود و سال آينده دانشگاه شهيد بهشتي و بعد دانشگاه تبريز، ميزبان اين مراسم خواهند بود.
محمدي با اعلام اين كه فعاليت هاي علمي بنياد به خاطر نسل جوان انجام مي شود، افزود: اميدواريم مسئولاني كه در زمينه فرهنگ سازي و اطلاع رساني، مسئوليتي بر عهده دارند به ما كمك كنند.
وي با بيان اينكه در هر استان حداكثر 14 مادر نمونه انتخاب مي شوند، گفت: در مازندران 23 مادر نمونه انتخاب و قدرداني كرديم و در نهايت از اين جمع، يك نفر به عنوان مادر شايسته ايران معرفي مي شود.
** بوسه بر آستان عشق
يكي از مادراني كه امروز در مراسم بنياد بين المللي مادر مورد قدرداني قرار گرفت، همسر قائم مقام فرماندهي لشكر ويژه 25 كربلا در دوران دفاع مقدس بود.
شهيد طوسي قائم مقام فرماندهي لشكر ويژه 25 كربلاي مازندران سال 66 در عمليات كربلاي 8 در منطقه شلمچه به مقام رفيع شهادت نائل آمد و سنگ صبور اين شهيد والامقام ' حليمه عرب زاده ' بود كه عنوان همسر نمونه در كنار 22 مادر ديگر از استان مازندران برازنده وي شد.
سميه قاسمي طوسي، فرزند شهيد طوسي نيز پس از معرفي مادرش به عنوان مادر نمونه ، به رسم ادب و قدرشناسي، با سجده بر آستان عشق، به پاي مادر، بوسه زد.
9927/1654