۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83177513
T T
۰ نفر
شهيد آرمات: انقلاب را فداي منافع شخصي نكنيد

بندرعباس- ايرنا- شهيد عليرضا آرمات يكي از شهيدان دوران دفاع مقدس هرمزگان در بخشي از وصيت نامه خود آورده است: اي مسوولان انقلاب را فداي منافع شخصي خودتان نكنيد، نگذاريد تاريخ مشروطه تكرار شود.

به گزارش ايرنا، شهيد عليرضا آرمات يادگار احمد و خديجه همزمان با اذان صبح روز 25 رمضان سال 45 در شهرستان ميناب به دنيا آمد.
وي بعد از گذشت مدت زيادي نمي توانست راه برود كه به پيشنهاد يكي از همسايه ها پدر و مادرش او را در يك زنبيلي مي گذارند و نذر آش مي كنند.
پدر و مادرش هركدام يك دسته از زنبيل را گرفته و بعد يكي يكي به در خانه همسايه ها رفته و از هركدام از همسايه ها پولي يا حبوباتي براي پختن آش آش نذري مي گيرند.
عليرضا كه براي همسايه ها پسري شيرين و دوست داشتني بوده و براي اين كه عليرضا زودتر راه بيفتد عدس، لوبيا يا هر چيزي كه در توانشان بوده را به داخل زنبيل مي ريختند.
بعد از پختن آش نذري مادرش بلاخره راه رفتن پسر دوست داشتني اش را به چشم مي بيند.
وي از دوران كودكي به پسري آرام و مهربان معروف بوده و قبل از اين كه به سن تكليف برسد به مسجد مي رفت و نماز مي خواند و زماني كه بزرگتر شد دوست هاي هم سن و سال خودش را به خانه مي آورد و باهم قرآن را به صوت مي خواندند و صدايشان را ضبط مي كردند.
وقتي 16 ساله بود عزم رفتن به جبهه بدون رضايت پدر و مادر كرد اما مادر از همسايه ها خبر رفتنش به محل اعزام رزمندگان را شنيد و همراه پدرعليرضا به ميدان يادبود رفتند، عليرضا كه سربند سبزي بر سربسته بود از دور شناخته شد و سرش را پايين انداخت و براي خداحافظي به طرف پدر و مادرش آمد.
شهيد آرمات هيچ وقت موقع رفتن به جبهه گريه نكرده بود اما آخرين سفر و گريه اش رنگ و بوي ديگري داشته است.در آخرين سفر درحالي كه گريه امانش نمي دهد مادر و محمد برادر بزرگترش او را تا ترمينال بدرقه كرده اما مادر در اين سفر آخر مي گويد: پسرم تو بايد خوشحال باشي كه به جبهه مي روي مگر خودت نگفته بودي كه دوست داري به جبهه بروي، پس گريه نكن. عليرضا با حرف هاي مادر آرام شد و اشك هايش را پا كرد.
شهيد عليرضا آرمات كه زاده ماه مبارك رمضان بوده اما در ماه غم و اندوه اهل بيت عليهم السلام در سوم مهرماه سال64 همزمان با تاسوعاي حسيني در منطقه هورالعظيم براثر اصابت تركش به شهادت رسيد.
مزار اين شهيد دانش آموز هم اكنون در گلزار شهيدان بندرعباس قرار دارد.
از اين شهيد كه مورد احترام بسياري از هم سن و سال هاي امروز خود است حسينيه اي با نام شهيد عليرضا آرمات در تقاطع درخت سبز در كوچه اي به نام خودش ساخته شده و محل برگزاري برنامه هاي فرهنگي و مذهبي نوجوانان و جوانان شهربندرعباس است.
شهيد عليرضا آرمات در بخشي از وصيت نامه خود آورده است: اگر مي خواهيد نگهبان خون شهيدان باشيد پشتيبان ولايت فقيه باشيد و در خط امام حركت كنيد و وابسته به هيچ حزب و گرهي جز حزب الله نباشيد.
در ادامه اين وصيت نامه عنوان شده است: اي مسوولان نكند خداي ناكرده انقلاب را فداي منافع شخصي خودتان كنيد نگذاريد تاريخ مشروطه تكرار شود. پشتيبان ولايت فقيه باشيد و از خط امام خميني(ره) منحرف نشويد. اي مردم انقلابي نگذاريد افراد نالايق در پست هاي مملكتي رخنه كنند و خط امام را تضعيف نمايند.
شهيد آرمات در وصيت نامه اش بر اهميت مطالعه تاكيد كرده و افزوده است: مطالعاتتان را زياد كنيد تا آگاهي و شعور سياسي ومذهبي تان بيشتر شود...مردم بدانيد كه انقلاب ما نياز به افراد باسواد دارد به خصوص جوانان شما بايد بيشتر وقتتان را به مطالعه بگذرانيد.
وي در اين وصيت نامه اش ادامه داده است: آمريكا مي خواهد مردم نسبت به انقلاب بي تفاوت باشند، ملت پشتيبان دولت است و شما بايد با ايفا كردن نقش تان در صحنه انقلاب، دولت را تقويت كنيد نگذاريد يكسري از افراد فرصت طلب روحانيت اصيل و پيرو خط امام را تضعيف كنند.
9887 /6048

سرخط اخبار استان‌ها