۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83174206
T T
۰ نفر
110 هزار اتباع در استان تهران از خدمات آموزشی بهره می برند

تهران- ایرنا- مدیركل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: از 500 هزار اتباع خارجی كه در كشور تحصیل می كنند، 110 هزارنفر از آنان در استان تهران از خدمات آموزشی استفاده می كنند.

به گزارش ایرنا، محمد صیدلو روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در اداره كل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اظهار داشت: همچنین در كشور به ازای هر 14 دانش آموز یك همكار فرهنگی وجود دارد این در حالی است كه در تهران به ازای هر 19دانش آموز یك معلم است كه نشانگر كمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش است.
مدیركل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ادامه داد: شاهد افزایش جمعیت در كشور و به تبع آن در استان تهران هستیم كه در همین راستا سالیانه 30 هزار دانش آموز به بدنه تعلیم و تربیت استان اضافه می شود كه نیازمند احداث 12 هزار كلاس درس هستیم.
به گفته وی، تراكم دانش آموزی در كشور 24 و در شهرستان های استان تهران 32 است.
صیدلو با اشاره به اینكه شورای آموزش و پرورش استان تهران یكی از برترین شوراهای كشور انتخاب شده است گفت: این رتبه برتر به علت تصویب مصوبه های كارآمد بوده است كه تقویت نظام آموزشی استان را به همراه داشته است.
وی ابراز امیدواری كرد: با استفاده از نگاه علمی استاندار تهران و همكاری دستگاه های مربوطه شاهد حل مشكلات اداره كل آموزش و پرورش استان باشیم.
مدیركل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با تاكید بر این كه مشكلات آموزش و پرورش باید دغدغه همه مسئولان استان باشد گفت: اداره كل آموزش و پرورش به تنهایی توان حل مشكلات را ندارد كه باید با نگاه ویژه مسئولان بتوانیم موانع را مرتفع ساخته و گامی به سمت جلو برداریم.
وی خاطر نشان كرد: افزایش تراكم دانش آموزان، مدارس فرسوده و هزینه های آب ،برق و گاز از جمله مشكلات اداره كل آموزش و پرورش است كه نیازمند حل این مسائل و محرومیت زدایی از بدنه آموزش و پرورش شهرستان های تهران هستیم.
صیدلو بیان داشت: در حال حاضر یك میلیون دانش آموز در استان تهران مشغول به تحصیل هستند كه 50 هزار همكار فرهنگی خدمات آموزشی را به آنان ارائه می كنند.
هفته شوراهای آموزش و پرورش از 24 تا 30 دی ماه نامگذاری شده است.
تهرام/8138/ 1539 /
۰ نفر