۲۷ دی ۱۳۹۷، ۹:۲۵
کد خبر: 83173983
T T
۰ نفر
آمریكا و ژاپن با برتری نظامی چین مقابله می كنند

پكن- ایرنا- وزرای دفاع ژاپن و آمریكا موافقت كردند به منظور مقابله با برتری نظامی چین، در برخی زمینه ها از جمله حوزه فضایی، سایبر و اینترنت و موضوع كره شمالی با یكدیگر همكاری كنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری كیودو ژاپن، 'تاكشی آیوایا' وزیر دفاع ژاپن روز پنجشنبه پس از دیدار با 'پاتریك شاناهان' وزیر دفاع آمریكا در پنتاگون، به خبرنگاران گفت: وزرای دفاع دو كشور همچنین در این نشست بر اعمال كامل و دقیق تحریم های آمریكا و سازمان ملل علیه كره شمالی، به عنوان راهی برای وادار ساختن این كشور به خلع سلاح هسته ای و پرهیز از آزمایش های موشكی بالستیك تاكید كردند.
آنها همچنین در این نشست بر هماهنگی دو كشور و كره جنوبی علیرغم تیره شدن روابط سئول و توكیو در موضوع كارگران جنگ جهانی دوم و حادثه راداری، به منظور حفظ امنیت منطقه تاكید كردند.
این نشست نخستین دور گفت و گوهای وزرای دفاع ژاپن و آمریكا بعد از انتصاب شاناهان به عنوان وزیر دفاع آمریكا است پیش از او جیمز متیس این مسئولیت را به عهده داشت.
پنتاگون نیز در بیانیه ای اعلام كرد در این نشست وزیر دفاع آمریكا ضمن حمایت از برنامه دفاعی 10 ساله ژاپن كه به تازگی تصویب شده است گفت: رهبران دو كشور در این نشست هماهنگی های دفاعی را به عنوان پایه ای برای حفظ امنیت منطقه مورد تایید قرار داده اند.
وزرای دفاع دو كشور همچنین در این نشست با هرگونه تغییر در وضعیت دریاهای شرقی و جنوبی چین مخالفت كرده و متعهد به همكاری در ترویج حاكمیت قانون و آزادی ناوبری در این دریاها شدند.
وزیر دفاع ژاپن همچنین در یك سخنرانی در واشنگتن بر هماهنگی عمیق تر در حوزه فضای مجازی با فرماندهی سایبری آمریكا تاكید كرد.
وی گفت: ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم كه توانایی هسته ای و موشكی كره شمالی همچنان یك تهدید جدی و قریب الوقوع برای امنیت ما است این واقعیت باعث می شود كه همكاری ژاپن و ایالات متحده برای دو طرف مهم باشد.
**آساق**1904**