۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۲۲
کد خبر: 83172039
T T
۰ نفر
پهنه وسیع باند صدا و سیما در اختیار آموزشگاه های كنكور است

تهران- ایرنا- معاون دادستان كل كشور در امور حقوق عامه گفت: صدا و سیما به موسسات و آموزشگاه‌های كنكور پهنه وسیع باند فعالیت داده است. در شبكه‌های مختلف فعال هستند و بسیاری از آنها چهره شده‌اند در حالی كه این فعالیت ها باید نظام مند باشند.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه محمدجواد حشمتی روز سه شنبه در نشست بررسی تبلیغات و نحوه فعالیت موسسات و آموزشگاه‌های مربوط به كنكور در دادستانی كل كشور با اشاره به فقدان نظارت كافی بر عملكرد آموزشگاه‌های كنكور گفت: رفتار و عملكرد موسسات و مراكز كنكور مطابق با مقررات و ضوابط قانونی نیست و ساماندهی جدی را می‌طلبد.
وی افزود: موضوع حذف كنكور بحث كلی حاكمیتی است كه مقامات مربوطه تصمیم گیری می‌كنند و ما در این مجال فعلا بحثی نداریم اما وضعیت نابسامان موسسات و آموزشگاه‌ها باید بررسی شود.
معاون دادستان كل كشور اضافه كرد: آیین نامه‌ مفصلی از سال 1380 توسط شورای عالی آموزشی تصویب شده و راهكارهای قانونی خوبی پیش بینی كرده است و در مركز و استان تكلیف و نظارت بر این آموزشگاه‌ها و موسسات آموزشی را مشخص كرده‌اند.
حشمتی با طرح این پرسش كه آموزش و پرورش چقدر بر این موسسات نظارت دارد، اظهار داشت: اینها نكات مهمی است كه از باب مدعی العموم و تكالیف مشخص شده توسط قانون وظیفه داریم و باید آن را پیگیری كنیم كه بسیار مهم است.
وی افزود: بسیاری از متولیان امور فرهنگی و علمی گلایه مند هستند و از مداخلات این مراكز در بحث آموزش و متون درسی صحبت می‌شود، از سویی می‌بینیم در یك فضای رسانه ‌ای عمومی و ملی برای آنها فرصت فراهم می‌كنیم تا تبلیغ كنند و به راحتی این كار را انجام می‌دهند.
نشست معاون دادستان كل كشور با موضوع تبلیغات و نحوه فعالیت موسسات و آموزشگاه‌های مربوط به كنكور با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌رئیس سازمان سنجش و مدیركل بازرگانی رسانه ملی برگزار شد.
در این نشست ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش، مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش در امور مراكز و مدارس غیرانتفاعی، محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس مهدوی‌فر مدیركل بازرگانی رسانه ملی به بیان نظرات خود پرداختند.
اجتمام*1003*1834
۰ نفر