هشدارهاي لاغري: نخوردن غذا براي لاغر شدن اشتباه است

ياسوج - ايرنا - معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد گفت: افرادي كه در حال اجراي رژيم لاغري هستند نبايد هيچ وقت گرسنه بمانند، زيرا گرسنه ماندن متابوليسم(سوخت و ساز) بدن را به سرعت كاهش مي دهد.

امام بخش قائدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا نخوردن غذا با هدف لاغري را اشتباه دانست و اظهار داشت: بايد اين افراد راه هاي افزايش سوخت و ساز بدن را بدانند تا آسيبي در دراز مدت به آنها نرسد.
وي به خوردن صبحانه تاكيد كرد و گفت: براي افزايش متابوليسم بدن، بايد هميشه اول صبح، صبحانه صرف كنيد.
قائدي تصريح كرد: خوردن صبحانه براي سوخت و ساز بدن مانند افزودن هيزم به اجاق است و به سرعت سوخت و ساز بدن را افزايش مي دهد.
وي ابراز داشت: افراد رژيم لاغري بايد به جاي سه وعده غذايي، 4 تا 6 وعده غذايي را با فاصله 2 تا 3 ساعت از يكديگر بخورند.
قائي افزود: براي تاثيرگذاري بيشتر بايد حجم هر وعده غذايي كمتر از وعده هاي قبلي باشد، زيرا خوردن مقادير كم غذا در وعده هاي متعدد، متابوليسم بدن را افزايش مي دهد.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي استان استفاده از داروهاي افزايش دهنده متابوليسم بدن را مضر دانست و گفت: استفاده از مواد غذايي كم كالري يا چربي سوز مانند سبزي ها، ميوه ها و غلات سبوس دار اثرگذاري بيشتري دارد.
قائدي پياده روي در محل كار، استفاده از پله به جاي آسانسور و پياده روي به جاي سوار شدن به ماشين را براي افراد شاغل بسيار مفيد دانست.
وي بر ورزش و يك ساعت پياده روي براي افزايش متابوليسم بدن نيز تاكيد كرد.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي استان خاطرنشان كرد: طب سوزني در افرادي كه متابوليسم پاييني دارند باعث مي شود متابوليسم بدنشان فعال شده و بتوانند شروع به كم كردن وزن اضافه خود كنند.
7531/1662

سرخط اخبار استان‌ها