۲۱ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 83166845
T T
۰ نفر
ايران براي نخستين بار عمليات مشترك پهپاد و جنگنده را اجرا كرد

اصفهان- ايرنا- فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد كه براي نخستين بار در كشور عمليات مشترك هواپيماهاي جنگنده و بمب افكن به همراه پهپادها اجرايي شد.

امير سرتيپ خلبان «عزيز نصيرزاده» روز جمعه در گفت وگو اختصاصي با خبرنگار دفاعي ايرنا، اظهارداشت: در رزمايش اقتدار هوايي فداييان حريم ولايت براي نخستين بار در كشور عمليات پرواز تركيبي پهپادها و جنگنده هاي نيروي هوايي ارتش اجرايي شد.
وي توضيح داد: در اين عمليات كه از نظر فرماندهي و كنترل منحصر به فرد است، همزمان پهپاد رزمي و هواپيماي با سرنشين‌ رزمي به منظور انهدام هدف مورد نظر به پرواز در آمدند و در كنار يكديگر دست به عمليات زدند.
فرمانده نيروي هوايي ارتش افزود: در كنار اين دو پرنده رزمي يك‌ پهپاد شناسايي نيز به پرواز در آمد تا صحنه نبرد را رصد و به مركز فرماندهي و كنترل گزارش دهد.
به گزارش ايرنا، نيروي هوايي ارتش در اين رزمايش براي نخستين بار پهپادهاي رزمي خود را عملياتي و با كمك آنها اهداف از پيش تعيين شده را منهدم كرد.
ارتش جمهوري اسلامي ايران با برخورداري از انواع پهپادهاي شناسايي، رزمي، جنگ الكترونيك يكي از قدرتمندترين يگان هاي پهپادي منطقه را در اختيار دارد.
مرحله نهايي و عملياتي رزمايش اقتدار هوايي فداييان حريم ولايت كه از صبح روز گذشته آغاز شد، ظهر امروز پايان يافت.
در اين رزمايش هواپيماهاي بمب افكن سنگين راهبردي سوخو24 و اف4، اف5، اف7، ميگ29، اف14، صاعقه، هواپيماهاي سوخت رسان بوئينگ 707 و 747، هواپيماهاي ترابري و پشتيباني c130 به همراه انواع هواپيماهاي بدون سرنشين مجهز به موشك هاي نقطه زن و بمب هاي هوشمند برد بلند حضور داشتند.
سيام*9612**1336/6026/