۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۳۱
کد خبر: 83163654
T T
۰ نفر

پشت پرده ناكامي رئال در جذب امباپه

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۳۱
کد خبر: 83163654
پشت پرده ناكامي رئال در جذب امباپه

تهران- ايرنا- گزارش هاي اخير منتشر شده توسط تارنماي زير زميني «فوتبال ليكس»، داستان هاي تازه اي را از ماندن «گرت بيل» در مادريد و كوچ «كيلين امباپه» به پاري سن ژرمن روايت مي كند؛ در واقع بخشي از اين گزارش، بيل را مانع اصلي رئال در جذب ستاره فرانسوي مي داند.

به گزارش ايرنا، روزنامه آ. اس اسپانيا روز سه شنبه نوشت: «خوزه مورينيو» سرمربي پيشين منچستريونايتد در تابستان سال 2017 تمايل خود را براي جذب «گرت بيل» مهاجم تيم رئال مادريد به طور علني و صريح ابراز كرده بود، اين در حالي است كه همزمان با اين موضوع كهكشاني ها مراحل پاياني جذب «كيلين امباپه» مهاجم تيم پاري سن ژرمن را طي مي كردند.

** پرده اول:
24 جولاي سال 2017 – لس آنجلس: محل برگزاري نخستين بازي پيش فصل رئال مادريد و منچستريونايتد
دوربين هاي تلويزيوني تصوير مورينيو را در تونل منتهي به زمين بازي در حال گفتن اين جمله به بيل شكار كردند: اگر با من صحبت نكني، نمي توانم تو را بخرم.
چند هفته بعد از اين ماجرا و در جريان آماده سازي ها براي برگزاري سوپرجام يوفا مابين رئال و يونايتد در هشتم آگوست 2017، مورينيو از روي عمد و به طور علني از تمايلش براي جذب مهاجم ولزي پرده برداشت.
وي تمايل خود را اين گونه عنوان كرده بود: اگر او (بيل) در برنامه هاي باشگاه (رئال) نباشد، آمدن بازيكني ديگر به معناي رفتن او است؛ من اما در سوي مقابل منتظر او مي مانم و براي به خدمت گرفتنش با سرمربياني كه او را مي خواهند، مي جنگم؛ اما اگر او در بازي فردا به ميدان برود، مهر تاييد باشگاه براي نگاه داشتن اوست.
اين موقعيت بهترين فرصت رئال براي فروش بيل با قيمتي مناسب بود و از قضا با مذاكرات اين تيم با باشگاه موناكو بر سر جذب امباپه تلاقي داشت؛ بازيكني كه فصل پيش از آن، استثنايي ظاهر شده بود و رادار بسياري از تيم هاي بزرگ و معتبر اروپايي را به سمت خود چرخانده بود.
پي اس جي هم او را مي خواست اما اتاق خواب ستاره جوان با عكس ها و پوسترهاي «كريستيانو رونالدو» پر شده بود و اين موضوع ظاهرا كار را براي «فلورنيتنو پرز» رئيس كهكشاني ها، راحت مي كرد اما در نهايت او با قراردادي به ارزش 180 ميليون دلار، به باشگاه پاريسي ملحق شد.

** پرده دوم:
امباپه به خاطر رقابت شديد موجود در خط حمله كهكشاني ها تمايلي به سانتياگو برنابئو نداشت:
مادريدي ها كه خود را در رقابت براي جذب امباپه شكست خورده مي ديدند، شروع به پخش خبري در رسانه ها كرده و مدعي شدند امباپه به اين دليل به مادريد نيامده است كه دستمزد بالايي را درخواست كرده و اين مبلغ خيلي بيشتر از سقف دستمزدهاي دريافتي توسط بازيكنان رئال است.
اما 2 ماه قبل، تارنماي زيرزميني و افشاگر «فوتبال ليكس» از طريق نشريه اشپيگل آلمان، گزارش هايي را منتشر كرد كه با ادعاي مذكور تناقض داشت؛ در واقع مادريدي ها در 20 جولاي 2017 با موناكو به توافق رسيدند تا با قراردادي به ارزش 180 ميليون يورو بعلاوه 30 ميليون افزونه، امباپه را به مادريد بكشند؛ مبلغي كه پس از آگاهي هر 2 باشگاه از اعمال ماليات 34 ميليون يورويي بر مبلغ قرارداد (كه موناكو از پرداخت آن سر باز زد و رئال براي پرداخت آن موافقت كرد)، به 214 ميليون يورو افزايش يافت.
اما امباپه در نهايت به پاري سن ژرمن رفت چرا كه فلورنتينو پرز موفق نشده بود از شر بيل خلاص شود و موناكو قبول كرد در صورتي كه رقيبشان در لوشامپيونه مبلغي مشابه مبلغ پيشنهادي رئال را ارائه دهد، مي تواند ستاره فرانسوي را به خدمت بگيرد.
اين در حالي است كه در سوي مقابل، پدر امباپه نسبت به رقابت موجود در سانتياگو برنابئو و حضور ستاره هايي همچون رونالدو، «كريم بنزما» و بيل در خط حمله، ابراز نگراني كرده بود.
به عبارت ديگر، در صورتي كه بيل تابستان آن سال به اولدترافورد مي رفت، داستان براي امباپه شكل ديگري رقم مي خورد و سرنوشت مسير ديگري را طي مي كرد.
ورزشي**3991**9129
۰ نفر