۹ دی ۱۳۹۷، ۷:۴۰
کد خبر: 83151820
T T
۰ نفر

دفع فتنه 88 با حماسه 9 دی

۹ دی ۱۳۹۷، ۷:۴۰
کد خبر: 83151820
دفع فتنه 88 با حماسه 9 دی

بندرعباس - ایرنا- 9 دی ماه 88 به عنوان حماسه عظیم حضور میلیونی مردم در دفاع از آرمان های انقلاب و تجدید میثاق با ولی فقیه بنا به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در راستای دفع فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری شكل گرفت.

به گزارش ایرنا، ملت بصیر و ولایی ایران اسلامی نیز با حضور میلیونی و پررنگ خود در حماسه 9 دی و با تمام وجود تا پای جان در راستای دفاع از ارزش های انقلاب و اصول نظام جمهوری اسلامی در مقابل مستكبران، توطئه گران و فتنه گران خارجی و داخلی ایستادند و پیروز شدند به گونه ای كه این حماسه در تاریخ انقلاب شكوهمند ایران اسلامی تا ابد ماندگار است.
بیگانگان از سال‌ ها قبل، به دنبال اجرایی‌ كردن براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و از ماه‌ها قبل از انتخابات 88، فتنه خود را با طرح تقلب در انتخابات كلید زدند و با تاثیرگذاری بر خواص بی ‌بصیرت این كشور، به دنبال سقوط این نظام و سلطه بر ملت و كشور ما بودند اما همه نقشه های آنان با حضور مردم نقش برآب شد.
دشمنان پس از ناامیدی از جنگ تحمیلی و نابرابر 8 ساله دفاع مقدس و ترور شخصت های سیاسی و دانشمندان هسته ای، وارد عرصه های دیگری چون صحنه های خیابانی شدند و زمانی كه دیدند نمی ‌توانند در خیابان ها نیز كاری كنند وارد عرصه‌های اقتصادی علیه ملت ایران شدند.
در حماسه عظیم و مردمی 9 دی سال 88 مردم به همه دشمنان این نظام و انقلاب این پیام را دادند كه به رغم همه مشكلات اقتصادی و ناملایمات اجتماعی و فشارهای سیاسی بیگانگان، از آرمان های این نظام مقدس كه هدیه امام خمینی (ره) است، دست نخواهند كشید و تا پای جان ایستادگی خواهند كرد.
در واقع حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی 88 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و برگ زرین دیگری بر افتخارات مرد و زن ایرانی رقم زد.

**حماسه 9 دی از نگاه مسوولان هرمزگان
مدیران و مسوولان هرمزگان نیز حماسه 9 دی را نماد عزت، استقلال و بصیرت مردم ایران می دانند و می گویند: 9 دی روزی است كه مردم ایران نشان دادند با بصیرت هستند و در میان گرد وغباری كه فتنه گران به پا كرده اند هرگز نه راه را گم می كنند و نه دست از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری برنمی دارند.
این عده با اشاره به این كه 9 دی از اهمیت تاریخی برخورداراست، می افزایند: مردم به خوبی، دشمنان خود و انقلاب را می شناسند و هرگز فریب نیرنگ ها و شیطنت های آنان را نمی خورند.
آن ها بیان داشتند: حماسه ماندگار 9 دی، پرچم ولایت مداری و اعتقاد قلبی ملت ایران را در قله های رسانه ای دنیا برافراشت و ثابت كرد ایرانی تا زنده است دست از قرآن، عترت و ولایت فقیه برنخواهد داشت.

**حماسه 9 دی حمایت مردم از جایگاه رهبری است
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به گرامیداشت حماسه 9 دی و قدردانی از حضور مردم در این حماسه گفت: حماسه 9 دی یادآور حمایت مردم از جایگاه رهبری با یك سابقه 40 ساله است و همگان دیدند كه چگونه با یك اشاره رهبری، مردم به خیابان ها آمدند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی افزود: تا 2 عنصر رهبری و مردم در صحنه هستند، از هیچ قدرتی هراس نخواهیم داشت و به خوبی روشن است كه «امامِ بی امت» و «امتِ بی امام» معنا ندارد.
وی بیان داشت: احیای حماسه 9 دی، احیای ارزش های اسلامی است كه مردم همیشه در صحنه این را به تمام دشمنان كوردل ثابت كردند.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: روز 9 دی میثاق با ولایت بوده كه نباید شعله این حماسه عظیم خاموش شود.
آیت الله نعیم آبادی گفت: ملت با بصیرت ایران اسلامی، همیشه پشتیبان ولایت فقیه بوده و می‌ ماند و از هیچ نیروی خارجی ترسی ندارد.

**حماسه 9 دی ماندگار شد
مدیركل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز گفت: روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز«بصیرت» شناخته شده است كه این روز تبدیل به یوم الله و ماندگار شد.
حجت الاسلام علی اكبر انصاری راد افزود: در این روز ماندگار و تاریخی، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفریدند ودشمنان را ناامید ساختند و قلب امام زمان(عج) و رهبر فرزانه انقلاب را شاد كردند.
وی با ضمن قدردانی از حضور تشكل های دینی و قرآنی و سایر اقشار مردمی در حماسه نهم دی ماه گفت: حماسه 9 دی، نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است كه تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌ های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام كردند كه اگر دشمن در برابر دین آن ها بایستد، در برابر تمام دنیای آنها نیز خواهند ایستاد.
این مسوول یاد آورشد: نهم دی، روز خروش ملت ایران و آشكار ساختن دست ایادی استكبار در برابر اهانت ها و حرمت شكنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی و روز نه گفتن به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای امام خمینی(ره) و رهبری است.

** حماسه 9دی، نمایش سیاسی ملت بزرگ ایران بود
معاون فرهنگی اداره كل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز گفت: حماسه نهم دی ماه 88، در واقع نمایش بلوغ اجتماعی و سیاسی ملت بزرگ ایران بود.
حجت الاسلام میثم پورجمالی ضمن قدردانی از اقشار مختلف مردمی در این حماسه عظیم افزود: حضور میلیونی مردم در تظاهرات 9 دی كه در طول چهار دهه تاریخ انقلاب بی نظیر بود، بصیرت، هوشیاری و دشمن شناسی ملت مسلمان ایران را به خوبی نشان داد و برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ باقی خواهد ماند.
وی بیان داشت: ملت فهیم و آگاه ایران با حضور تاریخی خود در نهم دی، انقلابیون واقعی را از مدعیان دروغین، عافیت طلبان و مصلحت اندیشان بازشناخت و نقاب تزویر از چهره سران فتنه و حامیان پشت صحنه آن پایین كشید و به بیان حكیم فرزانه انقلاب، فتنه 88 نظام را واكسینه كرد.
این مسوول تصریح كرد: مهم ترین وجه اقتدار، حفظ استقلال سیاسی است و غرب تردیدی در اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی و تحول ساختاری كه در روابط بین الملل ایجاد كرده را ندارد و بر این اساس، دشمن در قضیه فتنه 88 و در ادامه آن در 9 دی كه در راستای آزمایش مردم برای تداوم فتنه گری ها بود، در واقع استقلال ملت ایران را نشانه گرفته بود كه با حضور آگاهانه مردم در صحنه دفع شد.

**خلق حماسه 9 دی خط پایانی بر فتنه 88 بود
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر نیز گفت: با وقوع فتنه 88، مردم با حضور پررنگ خود در صحنه حماسه 9 دی را خلق كردند و فتنه را تمام كردند.
حجت الاسلام بیرانوند اظهار كرد: اگر امروز نعمت انقلاب را داریم، بقای آن برگرفته از حضور مردم همیشه در صحنه است.
وی به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره كرد و افزود: دشمن نمی‌ داند مردم ایران هوشیار، بیدار، با بصیرت و پشتیبان ولی ‌فقیه هستند و اگر توطئه‌ ای باشد پوزه آن را به خاك مذلت خواهند كشاند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر به عاشورای سال 88 اشاره كرد و افزود: بعد از گذشت 13 قرن عده‌ای قلیلی نسبت به عزاداری امام حسین (ع) جسارت كردند و این مساله تكرار تاریخ بود زیرا امویان در سال 61 هجری قمری نیز این كار را كرده بودند.
بیراوند خاطرنشان كرد: منویات و هدایت‌های مقام معظم رهبری، پشتیبانی و همراهی مردم موجب خنثی كردن فتنه شد و اجازه ندادند فتنه ‌گران در این جریان به اهداف شوم خود دست یابند.
این مسوول اظهارداشت: 9 دی هر سال در واقع سالگرد حماسه مردم است و بحق از آن جمله ایام الهی است كه در آن مردم حق طلب با عنایت الهی و بهره گیری از بصیرت بالا و اندیشه های مقام معظم رهبری به پا خواستند تا گمراهان را از ظلمات بی بصیرتی به نور بصیرت رهنمون كنند.
وی شناخت ریشه ها و منشاء فتنه 88 را ضروری دانست و گفت: اساس و ریشه این فتنه، در آمریكا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بوده، از این رو نباید بگذاریم ریشه ها و جریان های اصلی این فتنه با جریان های رسانه ای، رو به فراموشی سپرده شود.

**حماسه 9 دی نماد بصیرت و هوشیاری ملت ایران بود
رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب نیز گفت: حماسه 9 دی، نماد عزت، استقلال، بصیرت و هوشیاری ملت ایران بود كه با حضور خود حماسه ای ماندگار را در تاریخ ایران اسلامی رقم زدند.
حجت الاسلام محمد بنی خزاعی افزود: مردم، انقلابی و ارزشی بودن خود را در حماسه 9 دی ماه نشان دادند و با بصیرت و ولایتمداری خود تمامی نقشه‌ ها و توطئه‌ های دشمنان را خنثی كردند و در واقع این حماسه را ملت ایران بازآفریدند.
وی ضمن گرامیداشت این روز كه نماد بصیرت و عزت و ولایتمداری ملت بود،‌ خاطرنشان كرد: فتنه ‌گران با همسویی و همگرایی جریان قدرت طلب و نظام سلطه با تاسی از سلطنت طلبان خارج نشین، ضمن هتاكی به مقدسات، هنجارشكنی، عبور از قانون و خط قرمزها در پی ساقط كردن نظام اسلامی بودند كه با راهبرد حكیمانه «دفع حداقلی و جذب حداكثری» رهبری فرزانه انقلاب نقش برآب شد.
وی ادامه داد: مردم بابصیرت درحماسه 9 دی با تمام وجود تا پای جان در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب و اصول نظام جمهوری اسلامی در مقابل مستكبران و توطئه‌گران و فتنه‌گران خارجی و داخلی ایستادند و سربلند و ظفرمند دشمنان نظام را پس زدند.
وی بیان داشت: بیگانگان از سال‌ ها قبل، به دنبال اجرایی‌ كردن براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و از ماه‌ها قبل از انتخابات 88، فتنه خود را با طرح تقلب در انتخابات كلید زدند و با تاثیرگذاری بر خواص بی ‌بصیرت این كشور، به دنبال سقوط این نظام و سلطه بر ملت و كشور ما بودند.

**9 دی نشانه حمایت قاطع مردم از ولایت فقیه است
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سیریك نیز گفت: حماسه 9 دی، نشانه حمایت قاطع مردم از ولایت فقیه و رهبر فرزانه انقلاب است.
حجت الاسلام علی جعفری افزود: در حماسه 9 دی مردم به همه دشمنان این پیام را دادند كه به رغم همه مشكلات و وفشارهای سیاسی بیگانگان، از آرمان های این نظام مقدس دست نخواهند كشید و تا پای جان ایستادگی خواهند كرد.
وی ادامه داد: دشمن در واقع با حمله به جایگاه ولی فقیه در حكومت اسلامی می خواست بین مردم و نظام و رهبری فاصله بیندازد كه با هوشیاری مردم این توطئه خنثی شد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سیریك اظهارداشت: : امسال در سالروز 9 دی بار دیگر مردم انقلابی و ولایی با حضور این مراسم با وجود مشكلات اقتصادی و اجتماعی تجدید بیعت دوباره با آرمان های امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران كردند.
جعفری گفت: خواهیم آمد تا بگوییم تا پای جان برای دفاع از این انقلاب آماده هستیم و پرچم این انقلاب را توسط رهبر معظم انقلاب، به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) خواهیم داد.

**مردم با حضور در حماسه 9 دی رهبر خود را تنها نگذاشتند
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جاسك نیز گفت: حماسه 9 دی ماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و مردم با حضور پررنگ خود در این حماسه از رهبر فرزانه انقلاب حمایت كردند.
حجت الاسلام محمد صحرانشین افزود: ملت ایران با بصیرت و آگاهی نشان دادند در هیچ شرایطی دست از ولی فقیه و رهبر فرزانه انقلاب بر نمی دارند و هیچگاه رهبر خود را تنها نخواهند گذاشت.
وی ادامه داد: این ملت همچنین نشان دادند كه دشمنان خود را خوب شناخته و ثابت كردند كه هرگز فریب تبلیغات آنان را نخواهد خورد و اگر دشمن بخواهد به خط قرمز های ایران تعدی كند تا آخرین نفس ایستاده اند و دشمنان را زیر پا له خواهند كرد.
این مسوول اظهارداشت: دشمنان پس از ناامیدی از 8 سال جنگ تحمیلی و ترور شخصت های سیاسی و دانشمندان هسته ای، وارد عرصه های دیگری چون صحنه های خیابانی شدند و زمانی كه دیدند نمی‌توانند در خیابان ها هم كاری كنند وارد عرصه‌های اقتصادی علیه ملت ایران شدند.
صحرانشین افزود: دشمنان بدانند كه این انقلاب حاصل خون هزاران شهید و ایثار هزاران جوان و اسارت آنان است پس این انقلاب راحت بدست نیامده كه از دست بدهیم و مردم همیشه برای حفظ كیان ایران اسلامی و آرمانهای انقلاب و امام راحل(ره)آماده اند.
9 دی كه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است، در واقع برگ زرینی در كارنامه ملت ایران برای همیشه تاریخ است، چرا كه مردم با حضور پررنگ خود در این صحنه با غلبه بر توطئه دشمن، راه پیشرفت و توسعه كشور را در سایه امنیت فراگیر تضمین كردند.
اهانت به ساحت گرامی امام حسین(ع) در فتنه سال 88 از سوی برخی عناصر خود فروخته داخلی و فتنه گران موجب شد تا ملت ایران به ‌طور یكپارچه به میدان آمده و توطئه دشمنان را نقش برآب كنند.
7195/6048
گزارش از رقیه غلامی زاده
۰ نفر