به گزارش ايرناپلاس، برخي كاربران فضاي مجازي پويشي شكل داده اند كه در آن از مردم درخواست شده تا با فرستادن پيامك از محمدباسط درازهي نماينده سراوان، بپرسند: در گمرك پيگير كدام «مطالبه مردمي» بوده است؟
همچنين اين پويش با انتشار شماره صندوق پيام صوتي مجلس از مردم خواسته كه انتقادات خود را از اين طريق ثبت كنند.
اين پيام منتشر شده سامانه اينترنتي كميسيون اصل 90 را هم بهعنوان يك مرجع براي ثبت شكايات مردم از نمايندگان معرفي كرده است.
كميسيون اصل 90 يكي از كميسيونهاي تخصصي مجلس است كه هر كسي شكايتي از شيوه كار مجلس، قوه مجريه يا قوه قضاييه داشته باشد، ميتواند شكايت خود را بهصورت كتبي به مجلس ارائه كند و مجلس نيز موظف است كه به اين شكايات رسيدگي كند و پاسخ كافي دهد.
اخيرا فيلمي حاوي توهين نماينده سراوان در مجلس به كارمند گمرك منتشر شد كه واكنشهاي گستردهاي در پي داشت. اين نماينده در اين باره توضيح داده و به باشگاه خبرنگاران جوان گفته كه با ميراشرفي، رئيس گمرك در اداره گمرك مركزي براي پيگيري مسائل گمركي حوزه انتخابيه خود، قرار ملاقات داشته است، اما حدود 40 تا 45 دقيقه معطل شده است و كارمندي كه تصويرش در فيلم مشخص است با ادبيات بسيار سخيف، بيان دشنام، از ملاقات بنده با رئيس گمرك ممانعت كرد كه در نهايت درگيري پيش آمد و بنده را با بياحترامي از اداره بيرون انداختند.
اما حاشيهها به اينجا ختم نشده است. تصاوير منتشر شده نشان ميدهد درازهي به همراه فردي ديگري به گمرك مراجع كرده و ادعا شده او يكي از واردكنندگان خودرو است. محمدقسيم عثماني در گفتوگو با ايرناپلاس ميگويد درازهي بعد از اينكه از سوي يك شهروند با اجبار از گمرك خارج ميشود با پيگيري مدير گمرك دوباره به اين اداره بازگشته و توانسته ديدار خود را با مسئول مربوطه انجام دهد و درخواست خود را مطرح كند.
عثماني معتقد است معمولاً افراد از قشر خاصي به گمرك مراجعه ميكنند. در همين حال بسياري از نحوه رفتار درازهي انتقاد كردهاند. از جمله احمد توكلي، نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي اين برخورد درازهي را خلاف اخلاق دانسته است.
*اداره كل اخبار چندرسانه اي*ايرناپلاس*
تهران- ايرناپلاس- پويشي مردمي در فضاي مجازي، از عموم درخواست ميكند با نماينده سراوان در مجلس شوراي اسلامي تماس گرفته و به توهين به كارمند گمرك اعتراض كنند.