۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۸
کد خبر: 83138100
T T
۰ نفر
نخبگان به سمت ساخت فناورهاي نوين  دنيا گام بردارند

بندرعباس- ايرنا - معاون آموزشي و پژوهشي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: نخبگان ايران بايد قبل از ارائه ايده و طرح، با مطالعه تطبيقي به سمت دانش و ساخت فناورهاي نوين و ناشناخته در دنيا گام بردارند.

به گزارش ايرنا، امير سرتيپ محمد حسن باقري عصر دوشنبه در نشست مشترك با فعالان حوزه دانش و پژوهش نيروهاي مسلح و مراكز علمي و دانشگاهي استان هرمزگان افزود: اين اقدام بايد در راستاي كاهش فاصله و شكاف بين ايران و ساير كشورهاي پيشرفته در حوزه فناوري است.
وي بيان داشت: بايد به مرحله اي برسيم كه پس از ارائه ايده به سمت صنعتي سازي و رسيدن به محصول و همچنين عينيت بخشيدن به تلاش دانشمندان و نخبگان حركت كنيم.
اين مسوول اضافه كرد: دانشگاه هاي ما نيز بايد با فاصله گرفتن از نظام حافظه پروري، به سمت جايگزين كردن آن به نظام‌ هاي آموزشي و پژوهشي محور حركت كنند.
معاون آموزش و پژوهش ستاد كل نيروهاي مسلح اظهارداشت: ايده‌ها و طرح هاي مشابه زيادي در نمايشگاه‌ هاي مختلف در كشور ديده مي شود كه بايد براي تقويت ايده هاي دانش بنيان و جلوگيري از موازي‌ كاري بدنبال شبكه‌اي كردن ظرفيت نخبگي در كشور و ايجاد بانك اطلاعاتي جامع در حوزه پژوهش باشيم.
امير باقري با اشاره به اينكه در حوزه معاونت ستاد كل نيروهاي مسلح، بانك اطلاعاتي جامع پژوهشگران و نخبگان تدوين شده است، گفت: بانك اطلاعاتي بايد به گونه اي باشد كه نخبگان در عرصه‌ هاي مختلف علمي، در يك فضا قرار بگيرند و از ظرفيت‌هاي همديگر استفاده كنند.
وي ادامه داد: برگزاري نمايشگاه ‌هاي تخصصي راهكاري مهم براي تقويت ايده‌ها است و نخبگان مي توانند با حضور در اين عرصه با تحليل ايده هاي يكديگر، به رشد آن كمك مي كند.
معاون آموزش و پروهش ستاد كل نيروهاي مسلح اظهارداشت: بايد براي برگزاري چنين نمايشگاه‌ هايي در سال آينده برنامه‌ ريزي كنيم و با حمايت از نخبگان زمينه رشد علم و دانش را فراهم كنيم.
وي همچنين با تاكيد بر لروز ايجاد زير ساخت هاي لازم جهت پرورش ايده هاي نخبگان گفت: در نيروهاي مسلح ظرفيت هاي مناسبي وجود دارد كه مي تواند در اختيار نخبگان قرار گيرد.
باقري گفت: در استان هرمزگان نيز كه قطب صنايع دريايي است، نيروهاي مسلح زيرساخت‌ هاي مناسبي دارند كه مي‌توان با رعايت برخي الزامات، ساز و كاري طراحي شود كه نخبگان از اين بسترها استفاده كنند.
همچنين به مناسبت هفته پژوهش امروز نمايشگاه دستاوردهاي علمي و پژوهشي بسيج هرمزگان با حضور معاون آموزش و پژوهش ستاد كل نيروهاي مسلح گشايش يافت
در اين نمايشگاه محصولات پژوهشي بسيجيان هرمزگان كه شاخص ترين آن در زمينه ايده فرآوري جلبك‌هاي دريايي براي مصرف انسان و حيوان است، در 23 غرفه به نمايش گذاشته شد و همچنين از دستگاه آشكار ساز هسته‌اي كه توسط نخبگان اين استان طراحي شده بود، رونمايي شد.
7195/6048

سرخط اخبار استان‌ها