۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶
کد خبر: 83133028
T T
۰ نفر
طرح انتظامي ترافيك زمستانه در جاده هاي مازندران آغاز شد

ساري- ايرنا- اجراي طرح انتظامي ترافيكي زمستانه پليس راه مازندران از امروز پنجشنبه با استقرار تيم هاي امداد و نجات در محورهاي اصلي استان آغاز شد و تا پايان سال ادامه دارد .

به گزارش ايرنا ، در اين طرح نيروهاي پليس راه به همراه تيم هاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر ،دانشگاه علوم پزشكي ، آتش نشاني و راه و شهرسازي در محورهاي كندوان (كرج - چالوس )هراز ، فيروزكوه و كياسر به ساري مستقر مي شوند.
فرمانده انتظامي مازندران در مراسم آغاز اجراي طرح زمستاني گفت كه 200 دستگاه انواع خودروي سبك و سنگين به همراه 300 نفر نيروي انساني در قالب تيم هاي امداد و نجات و كنترلي در محورهاي اصلي مازندران مستقر مي شوند.
سردار سيد محمود مير فيضي، باز نگه داشتن محورهاي مواصلاتي، افزايش انضباط ترافيكي وسايل نقيله، مديريت حوادث ترافيكي در زمان بارش برف و كولاك و سقوط بهمن و حضور بموقع براي كمك به در راه ماندگان را از اهداف اجراي اين طرح برشمرد.
وي به كاهش 15 درصدي فوتي در هشت ماهه امسال در جاده هاي مازندران اشاره كرد و گفت: براساس آمار رسمي در هر يكصد هزار تصادف در استان 295 تصادف جرحي و از اين ميزان تصادف جرحي 11 و چهار دهم درصد فوتي رخ مي دهد.
فرمانده نيروي انتظامي مازندران با بيان اينكه 15 گردنه برفگير در 370 كيلومتر از راههاي كوهستاني استان وجود دارد، اعلام كرد: كنترل ايمني وسايل نقليه و توجه به نقاط حادثه خيز از موارد بسيار مهم در انجام سفرهاي زمستاني است.
وي به پايش تصويري هوشمند و گشت هاي محسوس و غير محسوس با هدف مديريت انضباطي و ترافيك جاده هاي مازندران اشاره كرد، گفت: با توجه به اينكه تردد در محورهاي استان هر ساله افزايش مي يابد اما به دليل قانونمند تر شدن شهروندان نسبت به انضباط ترافيكي شاهد كاهش تصادفات منجر به جرح و فوتي هستيم.
به گفته سردار ميرفيضي 2 بالگرد اورژانس و هلال احمر در اجراي طرح ترافيكي زمستان فعاليت دارند كه مردم بايد در سفرها به مبدا و طول مسير تا مقصد همواره به هشدارهاي پليس توجه ويژه اي داشته باشند.
وي خطاب به نيروهاي انتظامي و دستگاههاي مرتبط با اجراي اين طح گفت: خوشرويي و برخورد مناسب نياز به پول و اعتبار ندارد و توقع داريم همه ماموران اجراي طرح زمستاني با مردم به بهترين نحو احترام و برخورد شايسته داشته باشند.
مازندران 10 هزارو 700كيلومتر راه اصلي و فرعي دارد كه 350كيلومتر آن كوهستاني است.
6990/1899