استارت آپ ها برای ترویج ایده‌های جدید است

سنندج - ایرنا - مدیر مركز نوآوری دانشگاه كردستان گفت: استارت آپ ویكند - كشت و كال راهی برای ترویج ایده‌های جدید در عرصه كشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صادق سلیمانی روز پنجشنبه در مراسم آغاز به كار استارت‌آپ ویكند كشت‌ و كال در دانشگاه كردستان اظهار داشت: هدف اساسی مركز نوآوری اشتغالزایی، ایجاد كسب و كار با روش های جدید دنیا و شتاب دهی به این مهم است.
وی با بیان اینكه در این استارت آپ، دانشجویان و صاحبان ایده ها در طول سه روز سلسله آموزش هایی را فرا گرفته و در پایان با سرمایه گذاران آشنا می شوند، افزود: این استارت آپ با همكاری دانشگاه كردستان، پارك علم و فناوری و كارخانه نوآوری ژرفا برگزار شده است.
سلیمانی اضافه كرد: وجه تمایز استارت‌آپ ویكند كشت‌ و كال با سایر شركت های نوپا، آسیب شناسی استارت‌آپ های پیشین است كه نبود حامی و پشتیبان، مهمترین مشكل در برگزاری این رویدادهاست.
مدیر مركز نوآوری دانشگاه كردستان با بیان اینكه در این استارت آپ تشویق های مادی كنار گذاشته شده است، گفت: برندگان به عنوان جایزه زیر حمایت مركز رشد دانشگاه و پارك علم و فناوری قرار می گیرند.
سلیمانی گفت: با توجه به اینكه بیشتر شركت های نوپا با محوریت IT برگزار می شود به همین دلیل مركز رشد دانشگاه كردستان با درك اهمیت توجه به پتانسیل های استان، اولین استارت آپ را با محوریت كشاورزی برگزار كرده و در ادامه این رویدادها به سراغ رشته‌های دیگر سوق داده می شود.
وی یادآور شد: این استارت آپ اولین رویداد مشترك دانشگاه كردستان و پارك علم و فناوری استان است و انتظار می رود این رویدادها در آینده نیز ادامه داشته باشد.
به گزارش ایرنا، استارت آپ ویكند كشت و كال با حضور 50 نفر از صاحبان ایده ها، از امروز چهارشنبه در دانشگاه كردستان آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.
استارت آپ (Startup) را در فارسی به عنوان شركت نوپا ترجمه كرده‌اند كه تعریف آن در دیكشنری وبستر به معنای یك كسب و كار جدید بوده و مركز كسب و كارهای كوچك آمریكا نیز آن را كسب و كاری كه عموما حول محور تكنولوژی شكل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد معرفی كرده است.
9937/ 9102

سرخط اخبار استان‌ها