۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۳
کد خبر: 83129889
T T
۰ نفر
اخراج كارمندان شركت آمازون به دلیل افشای اطلاعات محرمانه

تهران - ایرنا - شركت تجارت الكترونیك آمازون چند تن از كارمندان خود را به ظن افشای اطلاعات محرمانه این شركت برای تجار مستقل، اخراج كرد.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری نشریه هیل، منابع مطلع گفتند كه چند تن از كارمندان شركت آمازون در آمریكا و هند كه به دسترسی نادرست به اطلاعات محرمانه این شركت متهم هستند، به دلیل افشای این اطلاعات و قرار دادن آن در اختیار تجار سودجو اخراج شدند.
اخراج این افراد در قالب بررسی های شركت آمازون درخصوص افشای اطلاعات و ارتشاء كارمندانش، صورت گرفت. تحقیقات آمازون در زمینه ارتشا بر هند متمركز شده است.
برخی از كارمندان آمازون در هند و چین گفته اند كه دسترسی شان به پایگاه داده های داخلی این شركت محدود شده است.
شركت آمازون همچنین دسترسی فروشندگان به داده های مشتریان را محدود كرده و برخی روش ها كه سایت را مجبور به نمایش كالاهایی خاص در بالای صفحه در نتیجه جستجو می كند، لغو كرده است.
به گفته سخنگوی شركت آمازون، این شركت سخت گیری بر افرادی كه قصد تضعیف داد و ستدها در وب سایت آن را دارند، افزایش داده است.
وی یادآور شد كه چنانچه برخی كاربران بدنیت قصد سواستفاده از سیستم های ما را داشته باشند، ما اقدام فوری در پیش می گیریم كه شامل بستن اكانت های فروش آنها و اتخاذ اقدامی قانونی و همكاری با بخش های اجرای قانون می شود.
برخی تجار، اكانت های عمده فروشی آمازون را به طور غیرقانونی خریداری می كنند تا به حجم فهرست محصولات دست یابند. از این اكانت ها می توان برای تغییر صفحات محصولات رقیب برای تضعیف سایت اصلی استفاده كرد.
آمازون شركتی فعال در زمینه تجارت الكترونیك در سیاتل آمریكا است. «جف بزوس» در سال 1994 این شركت را تاسیس كرد.
این غول الكترونیك، بزرگترین شركت خرده فروش اینترنتی در جهان است و پس از شركت «علی بابا» دومین شركت بزرگ در زمینه عمده فروشی محسوب می شود.
اروپام**9109**1908
۰ نفر