۱۲ آذر ۱۳۹۷،‏ ۱۰:۵۹
کد خبر: 83120826
۰ نفر
خدمات بانكی موبایل بانك كماكان میسر است

تهران- ایرنا- بانك مركزی با تكذیب خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر 'ممنوعیت ارایه خدمات بانكی در نرم افزار‌های موبایل بانك ' اعلام كرد:ارایه خدمات بانكی روی برنامه های موبایلی و وب سایت های اینترنتی كماكان میسر است

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روابط عمومی بانك مركزی اضافه كرد: لزوم اهمیت نگهداری و حفاظت از اطلاعات محرمانه مشتریان و جلوگیری از سواستفاده از این امكان برای دسترسی غیرمجاز یا فعالیت‌های مشكوك به پولشویی، سنجش اصالت و هویت كاربر، به ویژه در فضای مجازی، همواره مورد توجه این بانك بوده است.
در این گزارش تاكید شده است: بخشنامه‌های مرتبط با خدمات بانكی در نرم افزارهای موبایل بانك، بر احراز هویت كامل مشتری به هنگام دریافت این خدمات تاكید داشته و دارند.
بانك مركزی اضافه كرد: با توجه به دامنه وسیع فناوری‌های مورد استفاده، بانك مركزی با همكاری بانك‌ها بر 2 عامل امنیت و سلامت خدمات بانكی به عنوان شرط های لازم تاكید دارد.
بر اساس این گزارش، بدیهی است هیچكس نباید به بهانه سهولت و دسترس پذیری بیشتر، اطلاعات مشتریان را با مخاطره روبرو كرده یا محملی برای فعالیت های مشكوك ایجاد كند.
اقتصام **1070**9189

سرخط اخبار اقتصاد