۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷
کد خبر: 83116682
T T
۰ نفر
مشكلات مناطق زلزله‌ زده كرمانشاه باید به سرعت رسیدگی شود

كرمانشاه - ایرنا - معاون اول رئیس جمهوری در جریان بازدید از چند روستای زلزله ‌زده استان كرمانشاه گفت: مشكلات و نیازهای مناطق زلزله ‌زده این استان باید به سرعت رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسحاق جهانگیری صبح پنجشنبه از روستاهای «كركهرك و چم امام حسن» در شهرستان قصرشیرین بازدید كرد.
معاون اول رئیس جمهوری در روستای كركهرك در منزل یكی از اهالی روستا حضور یافت و در سخنانی كوتاه تاكید كرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما مسئولان باید به مشكلات مردم و تامین امكانات لازم برای آنها توجه ویژه ای داشته باشند.
در این دیدار مردم روستا خواستار توجه بیشتر مسئولان و دستگاه‌های خدمات رسان برای تسریع در بازسازی واحدهای مسكونی خسارت دیده از زلزله شدند.
در جریان این بازدید معاون پارلمانی رییس جمهوری ، وزیر راه و شهرسازی، رئیس بنیاد مسكن، رئیس سازمان مدیریت بحران كشور و استاندار كرمانشاه هم حضور داشتند.
جهانگیری در ادامه به دیدار مردم روستای چم امام حسن رفت و در چادر یكی از زلزله زدگان حضور یافت.
او در این دیدار هم با تاكید مجدد بر ضرورت تسریع در رفع مشكلات زلزله زدگان گفت: مشكلات مردم براساس اولویت بندی و رفع نیازهای اساسی برطرف شود.
جهانگیری در ادامه سفر یك روزه خود به مناطق زلزله زده كرمانشاه از روستاهای «روبیان بزرگ» از توابع شهرستان گیلانغرب و«فتاح بگ» از توابع شهرستان سرپل ذهاب هم بازدید می‌كند.
حضور در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان كرمانشاه در محل فرمانداری قصرشیرین از دیگر برنامه‌های سفر جهانگیری به این استان است تا ضمن دریافت آخرین گزارش ها از میزان خسارات وارد شده و اقدام های صورت گرفته برای اسكان، آغاز روند بازسازی و جبران خسارات، تصمیمات لازم را اتخاذ كند.
جهانگیری نهم مرداد ماه سال جاری نیز به منظورافتتاح پنج هزارمین واحد مسكونی بازسازی شده در روستاهای زلزله زده استان و بازدید از این مناطق وارد كرمانشاه شد.
ششم آذر ماه سال 96 هم معاون اول رییس جمهوری بعد از وقوع زلزله مهیب 7.3 ریشتری 21 آبان، با هدف بررسی و ارزیابی روند امدادرسانی و حل مشكلات مردم مناطق زلزله زده و همچنین اطلاع از نحوه اجرای برنامه بازسازی خانه های تخریب شده به كرمانشاه سفر كرد.
در زلزله 6.4 ریشتری شامگاه یكشنبه چهارم آذر شهرستان سرپل ذهاب 771 نفر مصدوم شدند.
سه هزار و 800 واحد مسكونی تاكنون از سوی 47 تیم ارزیاب از ستادهای معین در مناطق زلزله زده مورد ارزیابی قرار گرفته كه در مجموع با توجه به بازسازی و تعمیر 80 درصد واحدهای مسكونی این مناطق، آسیب جدی به واحدهایی مسكونی وارد نشده و 20 درصد واحدها در حد تعمیری هستند.
در 12 روستای اصلی كانون زلزله در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب نیز ارزیابی ها انجام شده است و 160 واحد مسكونی در مجموع دچار خسارت شده اند كه این واحدها همگی تعمیری هستند.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده كه در 11 كیلومتری بخش ازگله و 32 كیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یك هزار و 930 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرد و براساس ارزیابی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسكونی شهری و روستایی آسیب كلی و جزئی دیده اند.
7444/3033/8066