۳ آذر ۱۳۹۷، ۸:۳۲
کد خبر: 83110456
T T
۰ نفر
عضو هیات ‌علمی دانشگاه فردوسی محقق سرآمد شناخته شد

مشهد- ایرنا- دكتر الهه كفشدار گوهرشادی استاد گروه شیمی دانشكده علوم دانشگاه فردوسی مشهد به ‌عنوان یكی از محققان سرآمد و برتر كشور برگزیده و معرفی شد.

دانشگاه فردوسی مشهد روز شنبه اعلام كرد انتخاب دكتر كفشدار گوهرشادی در چارچوب برنامه دستیابی به مرجعیت علمی جهانی و از طرف معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری صورت گرفته است.
این برنامه از ابتدای سال 1394 با هدف افزایش كیفیت علمی كشور، افزایش تعاملات بین‌المللی با محققان معتبر، استفاده از زیرساختها و امكانات مراكز معتبر علمی جهان و كمك به توسعه پژوهشهای محققان معتبر تدوین و اجرا شده است. بر همین اساس با شناسایی مستمر افراد توانمند علمی و ارائه حمایتهای ویژه از آنها، جمهوری اسلامی ایران به سمت مرجعیت علمی جهان سوق می یابد.
اھداف 'برنامه دستیابی به مرجعیت علمی جهانی' پرورش محققان سرآمد علمی ھمتراز با دانشمندان جھانی، ارائه نظریه ھای معتبر علمی، برخورداری از مراكز سرآمد در میان 100 مركز برتر جھان، انتشار مقالات علمی در مجلات معتبر و دستیابی به برندگان جوایز معتبر علمی جھانی اعلام شده است.
در همین چارچوب فعالیتهای حمایتی از محققان سرآمد به ‌صورت پرداخت وامهای بلاعوض پژوهشی و آزمایشگاهی، حمایت از شركت در كنگره‌های معتبر بین‌المللی و جذب محقق پسادكتری صورت می گیرد.
1922/1858

سرخط اخبار علم و آموزش