۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶
کد خبر: 83102155
T T
۰ نفر

دانش آموزان با فعالیت های بشر دوستانه آشنا شدند

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۶
کد خبر: 83102155
دانش آموزان با فعالیت های بشر دوستانه آشنا شدند

همدان- ایرنا- معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان گفت: دانش آموزان با حضور و مشاركت در كانون های جمعیت هلال احمر مدارس با فعالیت های بشر دوستانه و اصول و اهداف آشنا شدند.

مریم پاك بین روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان كرد: همچنین این طیف درباره توسعه ظرفیت های خود امدادی و سازمان دهی تیم های اولیه مدیریت بحران به عنوان رسالت مهم هلال احمر آشنا می شوند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان همچنین هدف از تشكیل كانون ها را توسعه مشاركت دانش آموزان در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها بیان كرد.
پاك بین افزود: ایجاد فضای مناسب برای تحكیم دوستی، صلح و تفاهم در جامعه و بین اعضا، تلاش برای تسكین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و حمایت از زندگی و سلامت آنها از مهمترین اهداف جمعیت هلال احمر از تشكیل كانون دانش آموزی است.
وی عضوگیری از بین دانش آموزان داوطلب را از دیگر وظایف كانون های دانش آموزی بیان كرد و گفت: آموزش اعضا با هدف ایجاد آمادگی در آنان برای ارایه خدمات امدادی و عام المنفعه و اجرای برنامه و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و مناسبتی صورت می گیرد.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر همدان همچنین از آغاز برگزاری مجمع عمومی و انتخابات در كانون های دانش آموزی جمعیت هلال احمر مدارس همدان خبر داد.
پاك بین افزود: انتخابات شورای اجرایی كانون های دانش آموزی هلال احمر در 200 آموزشگاه دوره اول متوسطه در سطح شعب استان در حال برگزاری است و تا پایان آذر امسال ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در این انتخابات پنج تن از داوطلبان به عنوان عضو اصلی شورای اجرایی و 2 تن به عنوان علی البدل برای هر كانون انتخاب می شوند.
200 كانون دانش آموزی هلال احمر در مدارس استان همدان فعال است كه انتخابات آنها سالانه برگزار می شود.
7526/2087