۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۰۴
کد خبر: 83099918
T T
۰ نفر
تنوع تامين منابع مالي براي سرمايه گذاري در كردستان ضروري است

سنندج - ايرنا - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان گفت: ايجاد تنوع تامين منابع مالي در راستاي رونق سرمايه گذاري در اين استان امري ضروري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بهرام نصراللهي زاده روز چهارشنبه در نشست هم انديشي با ذيحسابان دستگاه هاي اجرايي اظهار داشت: اقتصاد و دارايي، بانك مركزي و برنامه و بودجه سه ركن اساسي برنامه ريزي در كشور محسوب مي شوند.
وي ضمن تاكيد بر تعامل و همكاري بين سازمان مديريت و برنامه ريزي و اداره كل امور اقتصادي و دارايي استان افزود: پيشبرد هر برنامه و هدفي مستلزم وجود همكاري و همراهي بين نهادها و سازمان هاي مختلف است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان يكي از الزامات توسعه را وجود انسان هاي توسعه گرا خواند و اضافه كرد: براي دستيابي به توسعه و انجام اقداماتي در اين راستا بايد از كارهاي كليشه اي پرهيز كنيم.
وي بر ايجاد بستر لازم براي حضور سرمايه گذاران در استان تاكيد كرد و يادآور شد: متنوع كردن منابع تامين مالي در راستاي سرمايه گذاري از ديگر موارد ضروري است كه بايد به آن بپردازيم.
نصرالهي زاده با اشاره به اينكه ركن اصلي تامين منابع مالي كشور وزارت اقتصادي و دارايي است، اضافه كرد: اين وزارتخانه در حوزه هاي مختلف از جمله درآمدهاي مالياتي و جذب سرمايه گذاري فعاليت مي كند بنابراين رسالت كاركنان اين مجموعه در استان بسيار سنگين است.
مدير كل امور اقتصادي و دارايي كردستان هم در اين نشست با اشاره به اينكه اقتصاد و دارايي و اين اداره كل با سازمان مديريت و برنامه ريزي ارتباط تنگاتنگي دارد، گفت: بودجه در دستگاه هاي اجرايي در قالب موافقتنامه اي كه با سازمان مديريت و برنامه ريزي مبادله مي شود، پرداخت مي شود.
محمد عظيم ملك با اشاره به اينكه كارآمدي هر دستگاهي به منابع انساني آن بر مي گردد، افزود: منابع انساني توانمندي در اين اداره كل مشغول به فعاليت هستند كه كسب رتبه هاي برتر در بخش هاي مختلف گواهي بر اين ادعا است.
بعد از اين نشست رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان از تمام بخش هاي اداره كل اقتصاد و دارايي استان بازديد كرد و در جريان آخرين اقدامات انجام شده در راستاي مستند سازي و تثبيت مالكيت دولت، ارائه صورتحساب هاي هزينه اي و عمراني و آخرين وضعيت جذب اعتبارات عمراني در قالب اسناد خزانه و اوراق تسويه قرار گرفت.
7348/9102