شیعه گری به معنای ایستادگی بر محور امامت و ولایت است

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شیعه گری امروز به معنای ایستادگی بر محور امامت و ولایت، مقاومت و مقابله با فتنه های استكبار جهانی است.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در آیین سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد افزود: امروز استكبار جهانی كه خود را در برابر قدرت نظامی ایران اسلامی كم توان دیده و از حمله نظامی ناامید شده به فتنه رو آورده است.
وی ادامه داد: فتنه های استكبار جهانی از بیرون مرزهای ایران اسلامی وارد نمی شود بلكه فتنه از داخل و از لابه لای خانه های مردم بیرون می آید زیرا یك عده در مملكت اسلامی به اسم شیعه گری تلاش دارند مردم را به 1400 سال پیش بازگردانند، در همان نقطه نگهدارند و بگویند كه ولایت و امامت در همان زمان به نقطه انتهایی خود رسید.
امام جمعه مشهد گفت: این در حالی است كه تا ولایت در جامعه امروزی حاكم نشود و دكترین ولایی در جهان ترویج نشود امام عصر(عج) ظهور نمی كند. امروز در جریان انقلاب اسلامی بهترین راهبرد قطعی ما باید تعقیب جریانهای سیاسی ائمه و اهل بیت(ع) باشد. با مطالعه و پیروی از سیره سیاسی امام رضا(ع) به خوبی می توان فهمید كه وضعیت كنونی كشور چگونه است.
وی افزود: مامون عباسی در زمان حضرت رضا(ع) تلاش كرد با فتنه انگیزی، ولایت و امامت را در زمان شهادت امام علی(ع) خاتمه یافته بنمایاند، شیعیان را منحرف، شیعه گری را به یك مسئله اساطیری تبدیل كند و جریان شیعه را به عنوان حامی ولایت از بین ببرد لذا نشستی با اندیشمندان و علمای اهل سنت برگزار كرد.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: مامون در جمع علمای اهل سنت گفت 'من شیعه گری را از هارون آموختم و معتقدم امام علی(ع) خلیفه بلافصل بوده و من حاكمیت را به امام رضا(ع) به عنوان ولایتعهدی واگذار می كنم.' مامون با این سخن درصدد برآمد مردم اطراف امام را خالی كنند و به دنبال حاكمیت آن حضرت نروند.
وی گفت: امام رضا(ع) كاملا به فتنه مامون آگاه بود لذا در جمع مردم نیشابور آن زمان كه حدیث سلسله الذهب را قرائت كرد، خود را شرط توحید خواند و فرمود كه فرماندهی امروز آن امام همام بر امت شرط حاكمیت امامت و ولایت است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مامون از همان هنگامی كه از امام هشتم شیعیان خواست كه از مدینه به مرو بیایند تا خلافت را واگذار كند فتنه انگیزی را در پیش گرفت به نحوی كه اسباب تشریفات را برای آوردن امام رضا(ع) از مدینه به مرو مهیا كرد و مردم مدینه با دیدن این تشریفات ابتدا خشنود شدند اما پس از روشنگری امام نسبت به فتنه مامون و قصد به شهادت رساندن ایشان، خشنودی مردم مدینه تبدیل به شیون و گریه شد.
وی ادامه داد: عصمت و امنیت امام معصوم (ع) در برابر فتنه قرار دارد، امام هیچگاه سوژه فتنه قرار نمی گیرد و فتنه نمی تواند بر امام معصوم مسلط شود. فتنه بزرگترین شری است كه در پهنه زندگانی اجتماعی و سیاسی امت واقع می شود. اثر فتنه از كشتار بیشتر است زیرا فتنه ماهیت جامعه را برهم می زند، مردم از خرابی و ناامنی و مشكلاتی كه جنگ ایجاد می كند غافلگیر نمی شوند اما مضراتی كه فتنه ایجاد می كند آنها را غافلگیر می نماید.
آیت الله علم الهدی گفت: از زمانی كه نبی مكرم اسلام مبعوث شدند و مردم را به راه راست هدایت كردند، آن حضرت در همه جنگها و جبهه ها پیروز بودند و دشمن شكست خورد اما از زمان رحلت پیامبر(ص) تاكنون آنچه دین را براندازی كرد و جامعه را برهم زد فتنه های بنی امیه و بنی عباس بود.
وی اظهار داشت: شهادتها و مظلومیت اهل بیت(ع) و مظالمی كه بر آنان در جریان تاریخ وارد آمد به این دلیل بود كه فتنه بنی امیه و بنی عباس بر آنان اثر نكرد. دفاع در مقابل فتنه و اثر نگذاشتن فتنه بر مقام ولایت و ولایت منجر به شهادت و زجر ائمه معصوم(ع) شد.
7489/1858