بیش از 726 هزار خدمت درمانی به زائران اربعین ارائه شد

تهران - ایرنا - رییس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام كرد: از 21 مهر تا 8 آبان، مجموعا 726 هزار و 773 خدمت درمانی در 20 درمانگاه بین‌ راهی و همچنین داخل خاك عراق به زائران اربعین حسینی ارائه شده است.

علی مرعشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اعلام این خبر اظهار داشت: در مدت یادشده و تا هجدهمین روز از اجرای طرح اربعین حسینی با زحمات كادر درمانی جمعیت هلال احمر در كشور عراق و ارائه خدمات به صورت فعال حدود 483 هزار و 622 نفر از زائران اربعین ویزیت شدند.
وی ادامه داد: همچنین در مدت یادشده نزدیك به 219 هزار نفر از خدمات پرستاری استفاده كردند، 5 زایر تحت عمل جراحی قرار گرفتند، 640 نفر از خدمات دندانپزشكی استفاده كردند و 18 زائر هم به دلیل نیاز به خدمات درمانی بیشتر، بستری شدند.
رییس مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به فعالیت درمانگاه‌ها در سطح شهرهای زیارتی كشورعراق اضافه كرد: با توجه به كاهش تعداد زائرین، در شهرهای نجف، كربلا، كاظمین و سامرا نیز برخی از درمانگاه‌های جمعیت هلال احمر در این شهرها غیرفعال می ‌شوند، تعداد درمانگاه‌ها كاهش پیدا می‌كند اما تا پایان ماه صفر عملیات اربعین ادامه دارد.
مرعشی افزود: درمانگاه‌های ام‌ القری، نباء و صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف، درمانگاه‌های الماس شرق و ملاك در كربلا معلی و درمانگاه جنت الفردوس در كاظمین تا پایان ماه صفر به صورت شبانه ‌روزی به زائران خدمات خود را ارائه می‌دهند كه امید است زحمات این عزیزان مقبول رضای پروردگار قرار گیرد.
وی با قدردانی از زحمات تیم ‌های امدادی و فوریت‌ های پزشكی جمعیت هلال احمر گفت: این تیم‌ها مسئولیت انتقال بیماران بین مراكز درمانی ایرانی، مراكز درمانی عراقی همچنین انتقال بیماران به مرز مهران در ایران را بر عهده داشتند و طی چند روز آینده، تمامی بیمارانی كه نیاز به تكمیل روند درمان در بیمارستان‌های ایرانی را داشته باشند، منتقل خواهند شد.
برای گرامیداشت چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان هر سال آیین مذهبی راهپیمایی اربعین حسینی (ع) به مقصد كربلا با حضور گروه های مردمی از كشورهای مختلف برگزار می شود.
امسال هشتم آبان ماه مصادف با این روز بود اما آیین راهپیمایی از آغاز ماه صفر شكل می گیرد.
پارسال بیش از 2 میلیون و 200 هزار زایر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی (ع) راهی عتبات عالیات شدند.
اجتمام**7029 ** 1418