۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83072248
T T
۰ نفر

60 نیروی بهداشتی در مرز شلمچه مستقر شدند

۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83072248
60 نیروی بهداشتی در مرز شلمچه مستقر شدند

آبادان - ایرنا - سخنگوی كمیته اربعین دانشكده علوم پزشكی آبادان گفت:روزانه بیش از 60 كارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط و سلامت خانواده در مرز شلمچه به زائران خدمت رسانی می كنند.

شهرام مقام شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: در این راستا روزانه 16 نیروی بهداشت محیط، 40 نیرو از واحد پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و چهار ماما از سه شهرستان خرمشهر، آبادان و شادگان به صورت شبانه روزی در 2 نوبت كاری در مرز شلمچه مستقر می باشند.
وی نظارت بر نحوه و محل های پخت نذری و توزیع غذا و نمونه گیری از تمام غذاها، نظارت بر سیستم دفع فاضلاب و پسماند، كدگذاری و نظارت بر آب و یخ مصرفی نمونه ای از اقدامات واحد بهداشت محیط در ایام اربعین در مرز شلمچه است.
مقام از تهیه وسایل سنجش سریع آلودگی سطوح و مواد غذایی برای اربعین امسال در مرز شلمچه اشاره كرد و گفت: وسایل سنجش پرتابل آلودگی سطوح و مواد غذایی دارای كیت های تشخیص سریع امسال در مرز شلمچه استفاده می شود و قابلیت تشخیص سریع آلودگی میكروبی مواد غذایی و آب را دارند.
وی افزود: در گذشته نتیجه آزمایش ها بعد از سه روز اعلام می شد اما با استفاده از این وسایل سنجش جدید به صورت آنی و در محل نتیجه سنجش قابل مشاهده و ثبت شدن است.
سخنگوی كمیته اربعین دانشكده علوم پزشكی آبادان از آموزش و سنجش سلامت به عنوان محورهای مهم عملكرد واحد پیشگیری از بیماری ها در مرز شلمچه اشاره كرد و گفت: آموزش افراد عازم عتبات برای كسب آمادگی در زمینه شناخت انواع بیماری ها، نحوه تشخیص نوع مواد مصرفی و رعایت نكات بهداشتی برای جلوگیری از انتقال بیماری های از جمله اقداماتی است كه در مرز شلمچه انجام می شود.
مقام استقرار ماما به صورت شبانه روز در مرز شلمچه برای خدمات رسانی به مادران باردار از دیگر اقدامات انجام شده در مرز شلمچه عنوان كرد و گفت: به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی 2 گروه بهداشت خانواده با استقرار در بیمارستان صحرایی كلیه خدمات بهداشت خانواده و مراقبت از مادران به ویژه مادران باردار را انجام می دهند و روزانه چهار ماما به صورت شبانه روزی در مرز مستقر شده اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر توزیع 500 عدد بروشور و 600ماسك به 2 هزار و 600 زائر از سوی نیروهای بهداشت محیط آموزش های بهداشتی ارائه شد.
مقام گفت: در اربعین سال گذشته سه هزار و 474 مورد به واحد سلامت خانواده مراجعه كردند كه از این تعداد 54 مورد مادران پرخطر بودند كه هفت مورد اعزام مادر پرخطر به بیمارستان را در پی داشت.
7100/6068

سرخط اخبار استان‌ها