۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83069295
T T
۰ نفر
تيم دوچرخه سواري بيجار پس از حل مشكل ويزا عازم كربلا مي شود

سنندج – ايرنا – تيم دوچرخه سواران بيجاري كه سال گذشته با حمايت هاي مردم و مسئولان موفق شدند از شهر بيجار تا شهر كربلاي معلي را ركاب بزنند، امسال در صورت رفع مشكل ويزا با 6 نفر عازم كربلا مي شوند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، تيم دوچرخه سواران بيجاري كه سال گذشته سه نفر از ورزشكار اين رشته ورزشي بودند و در ايام اربعين حسيني، خود را با ركاب زدن به حرم مطهر امام حسين(ع) و علمدار كربلا حضرت ابوالفضل عباس(ع) رسانده بودند.
امسال نيز اعضاي اين تيم دوچرخه سواري به 6 ورزشكار افزايش يافته است و با توجه به آمادگي بدني و روحي، سفيران پرچم دار ولايت و امامت كردستان در كشور عراق هستند.
يكي از ورزشكاران اين تيم دوچرخه سواري با اشاره به افزايش عشق و معرفت به اهل بيت پيامبر اسلام(ص) در ميان اعضاي تيم اظهار داشت و گفت: در اربعين سال گذشته، مشكلات و مسائل زيادي سد راه اين حركت بود كه با وجود آن، تيم سه نفره دوچرخه سواري بيجار خود را به اربعين حسيني رساندند و در عزاي سرور و سالار شهيدان به سينه زني و عزاداري پرداختند.
ذكريا زارع با ذكر اينكه مهمترين مشكل امسال ورزشكاران اخذ ويزاي ورود به عراق است گفت: تيم دوچرخه سواري بيجار آماده برگزاري اين حركت خودجوش است و تا كنون با توجه به وعده و همكاري مسئولان شهرستاني و استاني، مشكل اخذ ويزا برطرف نشده است و فرصت و زمان حركت به سرعت در حال سپري شدن است.
وي تيم دوچرخه سواري را نائب الزيارت عموم مردم بيجار دانست و افزود: اين تيم دوچرخه سواري كه امسال به 6 نفر افزايش يافته است، قصد دارد پيام ولايت مداري و عشق و علاقه مردمان ديار گروس به امامت را به گوش جهان رساند.
زارع بيان كرد: هزنيه هاي مصرفي دوچرخه ها، هزنيه تهيه غذا، هزنيه تهيه رواديد و الزامات سفر، نيازمند حمايت مالي مردم و مسئولان است.
او گفت: تيم 6 نفره دوچرخه سواري بيجار با سربندهاي ياحسين (ع) و پرچم مقدس جمهوري اسلامي مسير استان هاي مختلف تا مرز مهران، كاظمين، سامرا، كربلا و نجف اشرف را ركاب خواهند زد.
زارع خاطرنشان كرد: مهمترين هدف اين گروه از اين حركت نمادين رساندن پيام وحدت مسلمانان به گوش دشمنان اسلام است.
امسال دومين سال حركت كارواني در قالب دوچرخه سواري جهت زيارت اربعين حسيني از شهرستان بيجار خواهد بود و بيجار با 89 هزار نفر جمعيت در شرق استان كردستان واقع است.
7350/6108